مطالب

انواع محصولات مفتولی

انواع توری

آیا تا به حال به فنس ها و یا قفسه حیوانات مانند مرغ و خروس ها توجه کرده اید ؟

آیا تا به حال از خود پرسیده ایدکه جنس این اشیا از چه می باشد و در چه موارد دیگری جز فنس کشی و ساخت قفسه حیوانات استفاده می شود؟

آیا تا به حال برای شما سوال پیش آمده است که این محصولات چگونه ساخته می شود و به چه شکلی به بازار عرضه میگردد؟

شرکت آهن یک که تامین کننده انواع محصولات مفتولی می باشد ، تصمیم دارد تا در این مقاله راجع به یکی از محصولات خود بنام  توری پرسی صحبت کند.

همانند توری های مرغی به دلیل ساختاری که دارد به تعداد دفعات زیادی به عنوان محصولی در ساخت قفسه حیوانات از آن استفاده می شود.توری های پرسی کاربرد های دیگری نیز دارد که در ادامه مطالب به آن می پردازیم .

انواع محصولات مفتولی

  1. توری مش
  2. توری گابیون
  3. توری مرغی
  4. توری حصاری
  5. توری سرندی رولی
  6. توری پرسی

توری پرسی

توری پرسی به شکل مفتول در هم تنیده شده است و ظاهر آن به شکل مربع یا مستطیل می باشد. سایزهای سیم مفتول توری در ابعاد ۲  تا ۶ میلیمتر می باشد که پس از آن بصورت کنگره و دنده شده در می آید و در انتها توسط دستگاه در ابعاد ۲×۱ بصورت تار و پود بافته می شود.

کاربرد توری پرسی

توری پرسی درحصارکشی،حفاظ بندی در و پنجره ، قفس حیوانات ، مش بندی ، ساختمان سازی ، به عنوان فنس و یا فیلتر در صنایع ، در صنایع غذایی ، ساخت پانل های سه بعدی و همچنین مسلح کردن بتن فنداسیون کف و دیوارها ، سرند در معادن و کارخانه های تولید زغال سنگ کاربرد دارد.

مشخصات فیزیکی توری پرسی

  1. قطر مفتول: ۲ تا ۶ میلی­متر
  2.  چشمه­ ها: ۰.۵ تا ۱۰ سانتی­متر
  3. ابعاد: طبق سفارش
  4. نوع مفتول : آهن
  5. قطر مفتول : از ۳ تا ۵ میلیمتر
  6. ارتفاع : ۲*۱
  7. چشمه : از ۲ سانت تا ۵ سانت

جدول مشخصات

نوع مفتول سایز مفتول چشمه ارتفاع وزن هر برگ
آهن ۳/۵ ۴ سانت ۲ * ۱ متر ۷ کیلو
آهن ۳/۵ ۲ سانت ۲ * ۱ متر ۱۱ کیلو
آهن ۴ ۴ سانت ۲ * ۱ متر ۹ کیلو
آهن ۴ ۲ سانت ۲ * ۱ متر ۱۵ کیلو
آهن ۵ ۵ سانت ۲ * ۱ متر ۱۲ کیلو
آهن ۵ ۳ سانت ۲ * ۱ متر ۱۸ کیلو

 

آشنایی با توری مرغی

علاوه بر توری پرسی نوعی از توری است که از نظر ابعاد، شکل و اندازه چشمه بسیار متنوع می باشد. عرض این نوع توری در سایز های ۹۰، ۱۲۰، ۱۵۰ و ۱۸۰ موجود است. علاوه بر این، پر استفاده ترین چشمه آن چشمه ۳٫۴ اینچی می باشد. چشمه ۳٫۴ اینچی در حدود ۸۶٫۳۶۶ میلی متر می باشد و عرض ۹۰ آن نوع چینی ۵ تا ۵٫۵ کیلوگرم و نوع  ایرانی آن ۵ تا ۶٫۵ کیلوگرم و طول آن ۴۵ متر و ۴۰٫۵ متر مربع مساحت آن می باشد. و مانند توری پرسی در ساخت قفسه از آن استفاده می شود.

همچنین چشمه ۱٫۲ اینچی نیز یکی دیگر از چشمه های پر مصرف است. نام دیگر توری مرغی با چشمه های این چنینی و ریز (تقریبا ۱ سانتی متر) توری فنچی می باشد و در عرض ۹۰ و ۱۲۰ سانتی متر وجود دارد. به علاوه، منظور از چشمه ۱و ۱٫۲ اینچی همان چشمه ۴ سانتی متری است که چشمه های درشت و سیم نازکی دارد و یکی از توری های ارزان قیمت به شمار می رود.

کاربرد توری مرغی

کاربرد های فراوان توری مرغی سبب شده است تا تقاضای خوبی برای خرید آن رقم بخورد. این توری پارای کاربرد های فراوانی از جمله مرغ داری ها ، سوله ها ، استفاده برای دور ستون ها ، به عنوان نگهدارنده پشم شیشه ، استفاده در کار های عایق کاری ،گچ کاری، حصار کشی، استفاده در کارهای ساختمانی ، دیوار های سیمانی ، و … ، می باشد.

طبق بررسی های انجام شده، نوع ایرانی این توری فلزی، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در مقایسه با نمونه های خارجی، وزن و جنس بهتری (گالوانیزه گرم) دارد و توصیه می شود که اگر حصار کشی طولانی است، به دلیل این که طول عمر محصول ایرانی بیش تر است، از صرفه اقتصادی بیش تری هم برخوردار است، با این که هزینه نوع ایرانی آن هم بالا تر است. علاوه بر این، نوع چینی این توری ها که وزن کم تری داشته و از جنس ورق گالوانیزه سرد است، که طول عمر کم تری دارد و باید در مکان هایی که به مدت کمی قرار است از آن استفاده شود، به کار گرفته شود.

آشنایی با رابیتس

رابیتس به محصولی اطلاق می شود که از کشش عرضی و همچنین پرس کردن ورق های گالوانیزه تهیه و تولید می گردد. پس از گذراندن مرحله برش، این محصول آماده استفاده می شود.

کاربرد رابیتس

این محصول عمدتا در سقف های کاذب، در امر گچ کاری و گچ بری، برای پوشاندن تیر آهن و آرماتور و بتن سیمانی، به منظور مرمت کردن ترک های ساختمانی، دکوراسیون و آرک و اپن آشپزخانه ها، جهت گل سقفی، به منظور رابیتس بندی یعنی آرک، گل سقفی، نورمخفی و پوشاندن تاسیسات)، برای گلوئی و همچنین نور مخفی دور سالن و نهایتا به منظور پوشش کانال‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

رابیتس یک نوع ورق فولادی مشبک می باشد که از ورق های گالوانیزه گرم با ضخامت هایی بالغ بر ۲۵/۰ تا ۵/۰ تولید می گردد و سپس توسط مفتول های گالوانیزه آرماتوربندی و به شکل یک لایه به شبکه فرعی اتصال پیدا می کند. به طور کلی رابیتس شامل دو نوع مختلف می باشد که مسطح و برجسته نام دارد و هر دو هم از ورق گالوانیزه تهیه و تولید می گردد.

این محصول معمولا از ترک خوردگی گچ یا سیمان در سطوح مورد نظر خریداران، جلوگیری می کند. از نوع برجسته این محصول در دهانه های بزرگ تر استفاده می گردد. علاوه بر این، از رابیتس برای اندود کاری بهتر روی کانال کولر و همچنین تاسیسات استفاده می شود.

این محصول در ابعاد ۶۰*۲۴۰ سانتی متر تهیه و تولید شده و به بازار عرضه می شود و به گونه ای ساخته می شود که بتواند مساحتی بالغ بر ۱٫۴۴ متر را پوشش دهی کند که البته با توجه به تلرانس، این مقدار معمولا ۱٫۴ متر محاسبه می شود. سپس با تقسیم متراژ کاری بر عدد مذکور، تعداد رابیتس مورد استفاده مشخص می شود و سازندگان هم مجبور به صرف هزینه های اضافی نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *