تاریخ بروزرسانی :


به چپ و راست بکشید
نام کالا سایز(mm)(inch) ضخامت/رده برند وضعیت استاندارد محل بارگیری واحد قیمت(ریال) خرید نوسانات
لوله اسپیرال سایز 16 16 6 اصفهان شاخه 6 متری/شاخه 12 متری st37 اصفهان کیلوگرم 440,366
لوله اسپیرال 16 اینچ 8میل 16 8 اصفهان شاخه 6 متری/شاخه 12 متری st37 اصفهان کیلوگرم 440,366
لوله اسپیرال 16 اینچ 10میل 16 10 اصفهان شاخه 6 متری/شاخه 12 متری st37 اصفهان کیلوگرم 440,366
لوله اسپیرال 18 اینچ 6میل 18 6 اصفهان شاخه 6 متری/شاخه 12 متری st37 اصفهان کیلوگرم 440,366
لوله اسپیرال 18 اینچ 8میل 18 8 اصفهان شاخه 6 متری/شاخه 12 متری st37 اصفهان کیلوگرم 440,366
لوله اسپیرال 18 اینچ 10میل 18 10 اصفهان شاخه 6 متری/شاخه 12 متری st37 اصفهان کیلوگرم 440,366
لوله اسپیرال سایز 20 اینچ ضخامت 6میل 20 6 اصفهان شاخه 6 متری/شاخه 12 متری st37 اصفهان کیلوگرم 440,366
لوله اسپیرال سایز 20 اینچ ضخامت 8میل 20 8 اصفهان شاخه 6 متری/شاخه 12 متری st37 اصفهان کیلوگرم 440,366
لوله اسپیرال سایز 20 اینچ ضخامت 10میل 20 10 اصفهان شاخه 6 متری/شاخه 12 متری st37 اصفهان کیلوگرم 440,366
لوله اسپیرال سایز 24 اینچ ضخامت 10میل 24 10 اصفهان شاخه 6 متری/شاخه 12 متری st37 اصفهان کیلوگرم 440,366

لیست قیمت لوله اسپیرال در سایت آهن یک
یکی از روش های تولید لوله فولادی روش اسپیرال SSAW می باشد. در این روش لوله فولادی به صورت مارپیچ از ورق هایی با ضخامت مختلف تولید می گردند. تولید لوله اسپیرال در سایزهای 16 تا 120 اینچ و به صورت رول شده موجود می باشند.

کارخانجات تولیدی : کالوپ ، خلیج فارس ،اسپیرال آذربایجان ، ایران اسپیرال ، قائم قم ، لوله سازی سلفچگان ، صفا ، سدید ، کیان پرشیا و…این نوع لوله ها به صورت کیلویی به فروش میرسد.
لوله اسپیرال چیست؟
لوله اسپیرال یکی از انواع لوله‌های فولادی است که در صنایع مختلفی کاربرد دارد. این لوله یکی از رایج‌ترین لوله‌هایی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. چون انعطاف پذیر و همه کاره هستند در موارد مختلفی به کار گرفته می‌شوند. اگر دقت کرده باشید لوله‌های فولادی را در صنایع مختلفی می‌توانید مشاهده کنید که نقش‌های پررنگی را هم ایفا خواهند کرد.
لوله مارپیچی می‌تواند در بسیاری از پروژه‌ها نقش بسیار خوبی را ایفا کند. این لوله یکی از انواع لوله‌های فولادی است که بر خلاف دیگر مدل‌ها می‌تواند نقش‌های مهم‌تری را ایفا کند. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که لوله مارپیچی چگونه ساخته می‌شود و برای خرید لوله اسپیرال باید چه نکاتی را رعایت کرد؟ برای دانستن پاسخ این سوالات لازم است که با انواع ضخامت و استانداردهای این لوله آشنا شوید.

دلایلی که باید از لوله اسپیرال استفاده کنید
دانستن مزایا برای خرید انواع لوله اسپیرال از کارخانه کافی نیست. علاوه بر مزایا، دلایلی هم وجود دارد که باید این لوله را به لوله‌های دیگر ترجیح دهید. لوله‌های مارپیچی صدای کمتری نسبت به لوله‌های دیگر تولید می‌کنند، زیرا اتصالات لوله فشار را با جریان هوا از طریق لوله برابر می‌کند. ویژگی بدون درز بودن لوله اسپیرال اصطکاک را کاهش می‌دهد و به هوا اجازه می‌دهد تا با فشار متعادل به آرامی از کانال عبور کند و صدای ناخوشایند و لرزش را کاهش دهد. لوله‌های دیگر به جای اضافی نیاز دارند تا در مکان‌های موردنظر قرار بگیرند، در حالی که لوله‌های اسپیرال این گونه نیستند و به راحتی در هر مکانی جایگذاری می‌شوند.

خرید لوله‌های اسپیرال در شهرهای مختلف
برای خرید لوله اسپیرال با فروشگاه‌های مختلفی در سطح شهرهای مختلف مواجه می‌شوید. از آن جایی که محصولات این فروشگاه‌ها محدود است و برخی افراد هم امکان  و زمان مراجعه حضوری را ندارند، بهتر است از فروشگاهی مانند آهن یک استفاده کنند، چون هم تنوع بالایی در محصولات از جمله لوله استیل دارد و هم به سراسر نقاط ایران ارسال دارد. با این حال اگر هنوز هم به دلایل مشکلات حمل و نقل دوست دارید از شهر خودتان خریدها را انجام دهید، در این شهرها امکان خرید آن وجود دارد:

خرید لوله استیل آذربایجان
خرید لوله استیل تبریز
لوله اپسیران در شیراز
لوله اسپیرال اصفهان
لوله اسپیرال خلیج فارس

لوله اسپیرال یا مارپیچی در استانداردهای مختلف
علاوه بر سایزهایی مختلفی که برای لوله مارپیچ در نظر می‌گیرند، استانداردهایی برای تولید آن نیز در نظر گرفته شده است که باید آن‌ها را نیز بررسی کنیم:
لوله‌های مارپیچی با استاندارد IPS MPI190
استانداردهای IPS مربوط به شرکت ملی نفت ایران هستند و به استاندارد مهندسی در جهت الزاات فرایندی تجهیزات تبادل حرارت شناخته می‌شوند.

لوله‌های مارپیچی با استادارد Api 5L
این مدل لوله با این استاندارد در جهت ساخت لوله‌های انتقال نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن جایی که این مواد می‌توانند خطرناک باشند به محافظت نیاز دارند. به همین دلیل سطح خارجی و داخلی لوله اسپیرال با موادی ماند اپوکسی مایع پوشیده شده است. این نوع استاندارد برای لوله‌های بدون درز از نوع A و B در نظر گرفته می‌شود.

لوله‌های اسپیرال با استاندارد  PLD III
این نوع لوله هم مانند استاندارد API 5 L  برای خطوط نفت و گاز تعبیه شده و در نوع پوشش محافظتی متفاوت هستند.

لوله‌های مارپیچی با استاندارد ASTM A252
این نوع استاندارد به صورت منحصر به فرد برای لوله‌های فولادی جوش داده شده و بدون درز است. این استاندارد برای لوله‌های گرد مانند اسپیرال پوشش داده می‌شوند و برای دیگر لوله‌ها مناسب نیستند. این نوع لوله‌ها برای تحمل فشار و بار استفاده می‌شوند، پس باید از استحکام خوبی برخوردار بوده و مقاومت بالایی داشته باشند. این استاندارد برای عنصر فسفر حداکثر محدودیت را دارد، زیرا فسفر فولاد را شکننده می‌کند و مهم‌تر از همه برای جوشکاری مناسب نخواهد بود.

لوله‌های مارپیچی با استاندارد DIN 1626
این استاندارد در مورد لوله‌های دایره ای شکل جوش داده شده است که عمدتا به شکل مارپیچی یا اسپیرال هستند. این لوله‌ها عمدتاً در ساخت کارخانه‌های شیمیایی، مخازن، لوله کشی و برای اهداف مهندسی مکانیک عمومی استفاده می‌شوند، حداکثر فشار کاری مجاز و دمای کاری برای آن‌ها مشخص می‌شود. دارای گریدهای مختلفی هستند که بر اساس کاربرد تعیین خواهند شد.

لوله‌های مارپیچی با استاندارد JIS G 3443
این استاندارد مربوط به قوانین صنعتی ژاپن است  و الزامات پوشش‌های پلاستیکی با عمر طولانی را که بر روی سطح خارجی لوله‌ها استفاده می‌شود را مشخص می‌کند. عمدتا برای کاربردهای صنعتی، آب و فاضلاب و کشاورزی استفاده می‌شود.

لوله‌های مارپیجی با استاندارد KS D 3583
این نوع استاندارد مربوط به کشور کره است و لوله‌های مارپیچی تولید شده با استفاده از قوانین این استاندارد خواهند بود.

لوله اسپیرال با کاربردهای مختلف
در این مطلب به طور کلی به کاربردهای لوله اسپیرال گرد اشاره کردیم، اما این نوع لوله کاربردهای جزئی‌تری هم دارد که به شرح زیر هستند:
لوله اسپیرال پزشکی
لوله‌های اسپیرالی که در پزشکی به کار می‌روند، برای باز نگه داشتن مجرای تنفسی بیمار هستند. یک نوع سوراخ به نام سوراخ مورفی روی آنان ایجاد می‌شود تا از انسداد کامل جلوگیری کنند. آن‌ها را فنردار تعبیه می‌کنند تا به راحتی در داخل دهان بیمار حرکت کند.

لوله اسپیرال بیهوشی
اگر دقت کرده باشید احتمالا متوجه شده اید که بیمار را قبل از جراحی با استفاده از تجهیزات خاصی بیهوش می‌کنند. این لوله همان لوله اسپیرال است که به صورت فنردار در آمده است و می‌توان با استفاده از آن داروهای بیهوشی را به راحتی به داخل بدن بیمار انتقال داد. این لوله به نام لوله تراشه شناخته می‌شود  و چون در داخل نای بیمار قرار می‌گیرد، یک بار مصرف خواهد بود. از آن جایی که جنس مقاومی دارد در برابر پیچ خوردگی مقاومت کافی از خود نشان می‌دهد.

لوله اسپیرال تهویه
تهویه مطبوع یکی از کاربردهای لوله اسپیرال است که در آن با استفاده از لوله‌های مارپیچی که به شکل کانال‌های گالوانیزه هستند هوا را انتقال می‌دهند. محیط‌های صنعتی به دلیل حجم آلودگی و هوایی که در آن‌ها جریان دارد، به صورت مداوم به یک سیستم تهویه مطبوع نیاز دارند که لوله‌های اسپیرال با ایفای نقش خود در بهبود تهویه بسیار مقرون به صرفه خواهند بود. برای تاثیرگذاری و کاربردی بودن لازم است که عرض این لوله‌ها را 14 سانتی متر در نظر بگیرید. برای راحت‌تر شدن انتقال هوا به بیرون از محیط، معمولا هنگام تولید این لوله‌ها فلنج گرد و رابط گسکت دار هم ساخته می‌شود تا بتوان لوله‌ها را به یکدیگر وصل کرد و آن‌ها را در زوایای مختلف نصب نمود.

انواع لوله اسپیرال خطوط نفت
انتقال نفت یکی از مهم‌ترین کاربردهایی است که لوله‌های اسپیرال در آن نقش دارند. از آن جایی که این لوله‌ها گریدهای مختلفی دارند، پس با انواع مختلف در انتقال نفت و گاز نقش خود را ایفا خواهند کرد.

دلایلی که باید از لوله اسپیرال استفاده کنید
دانستن مزایا برای خرید انواع لوله اسپیرال از کارخانه کافی نیست. علاوه بر مزایا، دلایلی هم وجود دارد که باید این لوله را به لوله‌های دیگر ترجیح دهید. لوله‌های مارپیچی صدای کمتری نسبت به لوله‌های دیگر تولید می‌کنند، زیرا اتصالات لوله فشار را با جریان هوا از طریق لوله برابر می‌کند. ویژگی بدون درز بودن لوله اسپیرال اصطکاک را کاهش می‌دهد و به هوا اجازه می‌دهد تا با فشار متعادل به آرامی از کانال عبور کند و صدای ناخوشایند و لرزش را کاهش دهد. لوله‌های دیگر به فای اضافی نیاز دارند تا در مکان‌های موردنظر قرار بگیرند، در حالی که لوله‌های اسپیرال این گونه نیستند و به راحتی در هر مکانی جایگذاری می‌شوند.

خرید انواع لوله اسپیرال از آهن یک، بهترین مرجع تولید و فروش لوله‌های مارپیچی
لوله اسپیرال یکی از بهترین لوله‌های فولادی به حساب می‌آید. اگر به دنبال لوله مناسب برای پروژه خود هستید، بهتر است که لوله اسپیرال آهنی را در نظر بگیرید. همان طور که مشاهده کردید، مزایای زیادی برای انتخاب این لوله وجود دارد که ممکن است آن را به یک انتخاب ایده آل برای صنایع مختلف تبدیل کند. از هزینه و مقرون به صرفه بودن تا تطبیق پذیری، لوله مارپیچ یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود.
فروشگاه‌ها و شرکت‌های زیادی در زمینه فروش لوله اسپیرال فعالیت می‌کنند، اما همه آن‌ها یک قیمت مشخص را ارائه نمی‌دهند. از آن جایی که قیمت ارز در کشور ثابت نیست، شما نیاز به بررسی لیست قیمت لوله اسپیرال دارید، اما این مورد به تنهایی کافی نیست. شما باید شرکتی را پیدا کنید که لوله‌های باکیفیتی عرضه کند تا سال‌های زیادی دوام داشته باشد. شرکت آهن یک یکی از برترین مجموعه‌ها در زمینه تولید و فروش لوله اسپیرال است که برای خرید لوله اسپیرال به صورت آنلاین می‌توانید به سایت مراجعه کنید.

برخی از لینک های مرتبط

لوله مانیسمان

لوله استیل

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر