مطالب

اتصالات فشاری چیست؟

اتصالات فشاری

اتصالات فشاری چیست؟

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که عموما اتصالاتی که فشار قوی دارند و در جنس استیل و کربن استیل هستند را اتصالات فشاری می گویند .

و از اتصالات اینچنینی می‌توان برای آن دسته از سیالاتی که دمای بالایی دارند استفاده نمود و به همین دلیل برای فشار بسیار زیاد جزء اتصالات کاربردی محسوب می‌شود که شما می توانید ظاهر آن ها را به شکل نر و ماده و یا حتی با لوله های جفت شده در نظر بگیرید.

انواع مختلف این اتصالات مانند اتصالات ساکتی و اتصالات رزوه که به آن اتصالات دنده ای هم گفته می شود مورد کاربرد هستند. اما نکته قابل توجه این اتصالات است که از جنس برنج و یا فولاد تولید می شوند

کاربرد اتصالات فشاری 

با توجه به کاربرد اتصالات که بسیار وسیع و گسترده است شما باید این مدل اتصالات را زیر مجموعه اتصالات دنده ای در نظر بگیرید.

به این دلیل که اتصالات دنده ای خود به دو گروه بندی اتصالات فشار قوی فولادی و استنلس استیل دسته بندی می شوند که شما از این اتصالات می‌توانید در صنایع مختلف مانند بخار، آب، گاز و دیگر صنایع به راحتی استفاده کنید.

معمولا این اتصالات را شما در کلاس های  ۲۰۰۰-۳۰۰۰۰-۵۰۰۰-۶۰۰۰۰و۹۰۰۰ می توانید مورد استفاده قرار دهید.

در مورد مزایای عالی این اتصالات شما برای آلیاژهایی که فشار بالاتری را می طلبند به راحتی می توانید از این اتصالات استفاده کنید. از جمله می توان به فولادی دنده ای، فولادی ساکت و فولادی گالوانیزه اشاره نمود.

چون که به واسطه نوع ساخت انواع مختلف زانو فشار قوی، بوشن،چپقی، مغزی و دیگر انواع مختلف آن، هر کدام می‌تواند با برند و مارک خاصی تولید و روانه بازار شود.

کاربرد اتصالات فشار قوی

کاربرد اتصالات فشاری 

برای صنعت برق کاربرد اتصالات فشار قوی بسیار کلیدی در نظر گرفته شده است .البته در صنایع دیگر نیز از این نوع اتصالات کاربردی ویژه به نحو احسن استفاده می شود مانند صنایع نفت، گاز و آب که از این اتصال برای خطوط لوله کشی آب غافل نمی شوند.

به این دلیل که این اتصالات به خاطر جنس های متفاوت خود جزء کاربرد های در دسترس محسوب می‌شود و این اتصال مواد به راحتی برای تکمیل خطوط لوله کشی در صنایع مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

پتروشیمی به خاطر ساختار فوق العاده و کیفیت بینظیر استفاده از این اتصالات را نادیده نمی گیرد که عمدتا به خاطر وجود فولاد و آلیاژ البته یک آلیاژ غیر معمولی، نام فشار قوی را بر روی این اتصالات گذاشته اند.

دلیل اصلی دوام، استقامت و مقاومت بی نظیر آن است که شما می توانید برای این اتصالات انتظار داشته باشید. شما به عنوان اتصالات آهنگری نیز شاید نام آن را شنیده باشید که در شکل های متفاوتی مانند اتصالات جوشی و دنده ای ساخته می شوند.

شما از انواع گوناگون اتصالات می توانید به شکل خاصی استفاده کنید، به عنوان مثال چنانچه شما قصد داشته باشید برای لوله کشی خود از اتصالات زاویه دار استفاده قرار کنید می توانید از زانوی فشار استفاده کنید.

برای متصل کردن سه نوع لوله سه راهی گزینه مناسب تری است و مهمتر از همه برای متصل کردن دو لوله نر و ماده چپقی را معرفی می کنند.ولی برای متصل کردن دو دنده شما می توانید از مغذی استفاده کنید .عمدتا برای متصل کردن و باز کردن لوله مهره ماسوره مورد استفاده قرار می گیرد.

استنلس استیل

 به فولاد ضد زنگ، استنلس استیل گفته می شود که کاربرد ویژه و منحصر به فرد این نوع فولاد ضدزنگ به گونه ای است که مزایای خاصی را با خود همراه کرده است.

کاربرد بی نظیر این فولاد به خاطر شکل پذیری فوق العاده و همچنین دوام و استقامت در مقابل انواع خوردگی است که شما از انتخاب این نوع فولاد ضد زنگ به هیچ عنوان پشیمان نمی شوید.

اصولا ساختار استنلس استیل به‌ گونه‌ای است که بخاطر استفاده از کروم، شما خاصیت ضد زنگ را برای آن در نظر بگیرید و استقامتی که در مقابل خوردگی دارد به خاطر استفاده از عنصر کروم است.

عناصر دیگری مانند نیکل نیز می‌تواند در ساختار استنلس استیل به مزایای این نوع  اتصالات کمک کند.

بدین سبب از نیکل برای انعطاف پذیری و همچنین فرم پذیری این نوع فولاد استفاده می شود و امروزه با توجه به ساختار اتصالات فشاری شما می توانید استفاده از استنلس استیل را به راحتی در ساخت این اتصالات مشاهده کنید.

ساختار اتصالات فشاری

ساختار اتصالات فشاری

این گزینه را باید به خاطر بسپارید این نوع فولاد زمانی که در یک محیط غیر آلوده و همچنین آب شیرین و آب دریا قرار بگیرد.

می‌تواند فرآیند ضدزنگ خود را به راحتی حفظ کند. اما زمانی که شما آب و هوای مرطوب از این فولاد استفاده کنید، احتمال زنگ زدگی نیز وجود دارد.

کاربرد اتصالات فشار قوی به هیچ عنوان کاربرد محدودی ندارد. از استنلس استیل شما به عنوان یک فولاد ضد زنگ به راحتی استفاده کنید.

وجود عنصر کروم می تواندبه صورت ضد زنگ خود را در بین اتصالات فشاری چیست جای دهد. برای سیستم لوله کشی نیز اتصالات فشاری چیست به نحو احسن مورد توجه است.

جابجایی سیالات با کلاس ۳۰۰۰ آلیاژ ساختار مناسبی دارد. قیمت مناسب این اتصالات نکته مهمی است. استاندارد متفاوت و اخصاصی در صنعت نفت و گاز نیز مورد بررسی قرار گرفته است. این موارد را نباید از یاد برد.

اتصالات فشار قوی

اتصالات فشار قوی

سخن پایانی

بدین ترتیب شما از اتصالات فشاری به راحتی می توانید با یک استاندارد خاص در صنعت نفت و گاز نیز استفاده کنید.

استنلس استیل که به عنوان فولاد ضد زنگ از آن استفاده می‌شود را امروز می توان به خاطر عنصر کروم به بهترین شکل ممکن با خاصیت ضد زنگ خود را اتصالات فشاری مورد استفاده قرار داد.

عمدتا برای سیستم لوله کشی نیز از اتصالات فشاری به نحو احسن استفاده می شود که برای جابجایی با دمای بالای سیالات به خاطر کلاس های متفاوتی مانند کلاس ۳۰۰۰ آلیاژ به راحتی می‌تواند ساختار اصلی خود را به نمایش بگذارد.

شما انواع اتصالات فشاری را می توانید با قیمت مناسب از یک فروشگاه آنلاین تهیه و خریداری نمایید. خرید بدون واسطه هر خریداری را ترغیب می کند تا به مزیت خرید آنلاین پی ببرد و یک خرید مقرون به صرفه را تجربه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *