مطالب

افزایش قیمت ورق و میلگرد

قیمت ورق و میلگرد آجدار

افزایش قیمت ورق و میلگرد

در روز های منتهی به آخر سال ۹۸ شرکت های فولادی با سفته بازی و کاهش تولید دست به افزایش قیمت ورق و  قیمت میلگرد آجدار نموده اند.در حالی که مدیر فروش مجتمع فولاد خوزستان کاهش تولید را افزایش بی‌سابقه را محدودیت‌های کارخانجات برای استفاده از گاز عنوان کرد و گفت: به دلیل افزایش بی سابقه دما، کارخانجات مجبور به خاموش کردن سیستم ها شده‌اند و باعث کاهش تولید شده است.

اما سیف اله امیری مدیر کل دفتر صنایع معدنی در مورد این ادعای فولاد سازان بیان کرد: ادعای شرکت‌های فولادی مبنی بر سرد شدن هوا و کاهش فشار گاز و خاموش کردن سیستم‌هایشان که باعث کاهش تولید شده صرفا بهانه است، این شرکت‌ها زمانی که هوا هم سرد نشده بود، کف عرضه را انجام نداده‌اند. اگر پیش از دو ماه اخیر که افزایش قیمت‌ها را شاهد بودیم، کف عرضه‌شان را رعایت می‌کردند، حرفشان مورد قبول است اما اصلا به این موضوع ربطی ندارد و این حرف‌ها بیشتر شبیه بهانه است.

افزایش قیمت ورق و میلگرد آجدار در ماه گذشته 

این مقام مسئول در وزارت صمت با بیان اینکه با توجه به عرضه ۴۷ هزار تن شمش در بورس کالا و عرضه تعیین شده برای کسری شرکت‌ ها، قیمت‌ها کاهش و متعادل می‌شود و دیگر بی‌دلیل افزایش نخواهد یافت.

ایشان درباره دلیل این افزایش قیمت فرمودند: عدم رعایت کف عرضه، باعث شده بازار تشنه محصولات فولادی (ورق فولادی، میلگرد آجدار و …) شود و قیمت‌ها افزایش غیرمنطقی داشته باشد.

برای جلوگیری از ادامه افزایش قیمت نیز این موضوع در جلساتی با حضور آقای اسماعیلی، معاون امور معدنی وزارت صمت با تولیدکنندگان شمش مطرح و تاکید شد که کف عرضه در بورس ارایه شود در غیر اینصورت به سیستم قضایی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارجاع می‌شود.

وی به ارسال نامه جبران کسری کف عرضه به ۲۲ شرکت بزرگ و متوسط فولادی عرضه کننده در بورس کالا از جمله فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان و … اشاره کرد و گفت: قرار است جلساتی که با فولادسازان برگزار شد، پایان این هفته با کنسانتره وگندله سازها نیز برگزار شود که با راهنمایی‌های لازم و در صورت کمبود داشتن از آنها حمایت خواهیم کرد اما در قبال آن از تولیدکنندگان انتظار داریم در این شرایط بحرانی به کشور کمک کنند.

قیمت میلگرد آجدار در هر کیلوگرم بین۵۹۰۰ تا ۶۲۰۰ هزار تومان و ورق فولادی ۶ میل تا ۱۵ میل، ۹۵۰۰ تومان  از ابتدای این هفته معامله شد.

منبع : اقتصاد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *