مطالب

انواع استاندارد های تیرآهن

تیرآهن

 

 

انواع استاندارد های تیر آهن

تیرآهن از مهمترین نوع پروفیل های ساختمان به شمار می رود به همین خاطر است

که خرید تیرآهن نیز مهم تلقی می شود. تیرآهن به دو صورت معمولی است که با علامت اختصاری I ویا NP  نوشته شده و تیرآهن بال پهن نیز با علامت H و یا IPB نوشته می شود که ارتفاع و بال آن مساوی می باشد. تیرآهن نوع اول معمولی بوده ارتفاعی معادل ۸۰ تا ۶۰۰ میلی متر دارد که البته بیشتر عرضه می شود و بیشتر مورد استفاده ی عموم قرار می گیرد.  موارد استفاده ی آن در ستون ها، خرپا ها، نعل درگاه ها، بیم ها، پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری است. خرید تیرآهن مهم است چرا که تیرآهن از مهم ‌ترین پروفیل های ساختمانی است که اغلب در پروژه‌های صنعتی هم کاربرد دارد. در هنگام خرید تیرآهن دقت کنید که تیرآهن به سه صورت تیرآهن IPE (استاندارد اروپا و ایرانتیرآهن INP (استاندارد چین و روسیه) و همچنین تیرآهن IPB ( تیرآهن بال پهن) یافت می‌شود. تیرآهن IPE و INP ارتفاعی معادل ۸۰–۶۰۰ میلی متر و تیرآهن IPB ارتفاعی برابر با ۱۰۰–۱۰۰۰ میلی متر دارد. تیرآهن معمولی و البته استاندارد I شکل در ایران موجود می باشد. این تیر آهن بر طبق استانداردهای اروپا تولید شده و ضخامت بال آن ثابت می باشد.

تیرآهن  INP


تیرآهن I شکل طبق استاندارهای روسیه و چین ساخته می شود و ضخامت بال آن با فاصله گرفتن از جان تیر آهن کمتر می شود.

تیرآهن  IPB


تیر آهن H شکل یا تیرآهن‌ های عریض تر به گونه ای هستند که در آنها طول بال‌ها

نسبت به تیرآهن‌ های IPE بیشتر شده است.

نکته: علامت L نشان دهنده سبک بودن و علامت V نشان دهنده

سنگین بودن تیر آهن می‌باشد. به عنوان مثال IPBV نشان دهنده ی

تیرآهن های عریض و سنگین و IPBL نشان دهنده ی تیرآهن های عریض سبک می‌باشد.

تیرآهن یکی از مهمترین ویژگی ها و اجزای یک ساختمان است و همانطور که قبلا هم گفته شد، تیرآهن ها داری سه نوع استاندارد جهانی می باشند. این استاندارد ها در هنگام خرید تیرآهن باید به سمع خریدار برسد.

تیرآهن   IPE

تیرآهن  IPE  : این تیرآهن ها در ایران و کشور های اروپایی تولید می شود و شکل آن ها I مانند است همچنین ضخامت بال های آن هم تغییر پذیر نمی باشد.

تیرآهن  INP:

تیرآهن  INP: اغلب این تیرآهن ها در بازار های چین و روسیه تهیه و عرضه می شود. این تیرآهن هامانند هستند و هرچه ضخامت بال های آن ها نسبت به جان تیرآهن کمتر باشد، ضخامت بال های آن نیز کمتر میشود.

تیرآهن  IPB

تیرآهن IPB : تیرآهن عریض یا بال پهن H شکل است که طول بال ها نسبت

به تیرآهن   IPE بزرگ تر می باشد.
هنگامی که کلمه ی لاتین V در کنار نام تیرآهن قرار می گیرد به معنای آن است که تیرآهن سنگین وزن می باشد IPBv  و هرگاه که حرف L در کنار نام تیرآهن قرار گرفته باشد بدان معناست که تیرآهن سبک وزن می باشد

برای دریافت قیمت تیرآهن و هاش با شماره تلفن ۰۲۱۴۹۰۱۶ تماس حاصل فرماید یا بر روی لینک کلیک کنید

باکمال تشکرازهمیاری شما باوبلاگ آهن یک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *