مطالب

درباره توری حصاری

توری حصاری

درباره توری حصاری

کی از راه کارهای مرزبندی و ایجاد مانع حصارکشی می باشد. بستن حصار از گذشته با سنگ و چوب مرسوم بوده است و در زمان های نه چندان دور از پرچین های طبیعی که از درختان تیغ دار و گیاهان ایجاد می کردند عملیات حصار کشی صورت می گرفته است.

قالبا این حصارکشی های امنیت کامل و دوام و عمر مناسب یک حصار با کیفیت را نداشت و پس از چندی کارایی خود را از دست می داد امروزه از روش های مدرن تری استفاده می شود. که از لحاظ کارایی ، کیفیت ،طول عمر و همچنین  هزینه ساخت و ساز را مناسب تر شده است.

یکی از ارزانترین حصارهای پرکاربرد استفاده از توری ها می باشد. توری های گالوانیزه زنجیری – فولادی و پلی اتیلن و … در اشکال مختلف برای حصاربندی استفاده می شود. این توری ها از مفتول هایی از جنس گالوانیزه گرم  یا فولاد ضد زنگ با روزنه های متفاوت بافته شده اند. هنگامی که از توری های گالوانیزه بافتنی و یا دیگر توری هایی که توانایی ایجاد مانع را دارند به عنوان فنس استفاده می شود به آن در اصطلاح توری حصاری می گویند. یک توری حصاری با کیفیت یک محافظ دارای مقاومتی طولانی – نصب آسان و امنیتی بالا می باشد .

توری حصاری زنجیری

توری حصاری زنجیری chain link fence از معروف ترین و محبوب ترین انواع توری های حصاری به شمار می رود که علاوه بر حصارکشی در موارد عمومی بسیار زیادی کاربرد دارد. توری حصاری زنجیری تار و پود نداشته وبه دلیل نوع بافت آن و لینک شدن سیم های تشکیل دهنده توری از عرض با نام توری زنجیری معروف می باشد.

توری حصاری زنجیری به عنوان یک محافظ دارای مقاومتی طولانی و قابلیت نصب آسان و دارای امنیتی بالا می باشد . جنس سیم تشکیل دهنده توری های حصاری زنجیری از گالوانیزه گرم می باشد که دارای روکشی از فلز روی هستند. که باعث ضد زنگ بودن توری حتی بعد از ۵۰ سال مصرف در طبیعت و جو رطوبتی می باشد. از این توری برای تعیین مرزهای املاک شخصی افراد و محصور کردن حیوانات – محوطه های ورزشی و مراکز نظامی و فرودگاه ها استفاده می شود.

توری حصاری یک نوعی از  محافظ است که از سیم مفتولی تولید شده.

انواع توری های حصاری با جنس های متفاوت

به طور مثال توری های حصاری گالوانیزه با مفتول های ویژه ای که یک لایه فلز روی سطح آنها را پوشانده بافته شده است. فلز روی موجب می گردد تا این توری ها در برابر رطوبت و عوامل محیطی تا ۵۰ سال دوام خود را حفظ نماید. توری های پلی اتیلن حصاری که بیشتر برای حصارکشی های موقت استفاده می گردد . دارای مواد uv ضد اشعه و ماورا بنفش خورشید می باشد. این مواد دوام توری های پلی اتیلن حصاری را در طبیعت تا ۵ سال تضمین می نماید.

مقاوم ترین توری های حصاری که برای موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد از جنس فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل می باشد . که به طبع با توجه به هزینه بالای آن برای حصارکشی هایی مانند باغ یا ورزشگاه ها مقرون به صرفه نمی باشد توری حصاری از هر جنسی که باشد بسته به نیاز انتخاب می شود تا هم از نظر اقتصادی به صرفه باشد و هم امنیت محدوده مورد نظر تضمین گردد.

کاربرد توری حصاری در صنعت

  • حفاظ روی دیوار
  • حصارکشی دور زمین ها
  • حصارکشی دور باغ ها
  • حصارکشی دور مراکز حساس
  • قفس برای حیوانات
  • حفاظ ساختمان جهت حفاظت از سقوط کارگران هنگام عملیات های ساختمانی
  • مراکز نظامی
  • مراکز صنعتی

مشخصات فنی توری حصاری

  • ارتفاع این نوع توری ها معمولا از ۰.۵ تا ۴ متر می باشد.
  • طول توری ها که به صورت رول ، ۱۰ الی ۲۰ متر می باشد.
  • قطر مفتول ، مابین ۲ الی ۴ میلیمتر نیز قابل کشش می باشد
  • جنس مفتول از آهن و گالوانیزه می باشد.
  • سایز چشمه توری حصاری بر حسب سانتیمتر بیان می شود و وقتی  گفته می شود توری حصاری چشمه ۵  یعنی فاصله بین ضلعهای روبروی همدیگر لوزی توری حصاری ۵ سانتی متر است.

 

روش تولید توری حصاری

  • دستی
  • ماشینی اتوماتیک

تولید توری حصاری در دو نوع کلّی انجام می شود:

  1. نوع اوّل با مفتول گالوانیزه گرم و نوع دوّم  با روکش PVC   است . در نوع اوّل استفاده از روکش های گالوانیزه گرم سبب افزایش دوام و طول عمر بالای محصول در برابر زنگ زدگی ، خوردگی ، فرسودگی و شرایط نامساعد آب و هوایی نظیر باد ، باران و اشعه UV  خورشید گردیده ، به طوریکه عمر محصول را به بالای ۴۰ سال افزایش می دهد . همچنین رنگ نقره ای حاصل از گالوانیزاسیون زیبایی بسیار بالایی به بافت توری می بخشد .
  2. در نوع دوم روکش PVC  بر روی مفتول گالوانیزه گرم نشسته و دوام محصول را دو چندان می کند . استفاده از توری حصاری با روکش PVC  عموماً در جاهایی که زیبایی و ظرافت مد نظر ما باشد ( نظیر پارکها و استادیوم های ورزشی ) مورد استفاده قرار می گیرد . ضمن اینکه وجود یک لایه پی وی سی  روی مفتول گالوانیزه خود سبب افزایش مقاومت و دوام بسیار بیشتر محصول می گردد . تنوع بالای رنگ در این محصول سبب زیبایی خیره کننده آن می باشد .

دو سر بالا و پایین رول های فنس را می توان به سه حالت بافت :

  • دو سر قلاب
  • دو سر پیچ
  • یک سر قلاب و یک سر پیچ

ولی عموماً به علّت اینکه حالت دو سر پیچ در بارگیری ، حمل و جابه جایی ها ، بهتر مقاومت خواهد کرد و باز نمی شود ، پیشنهاد ما این حالت است . امّا بنا به درخواست مشتری هر کدام از حالتهای فوق قابل اجراست.

One thought on “درباره توری حصاری

  1. رضایی گفت:

    لطفا وزن هر رول توری حصاری را نیز در سایت خود قرار دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *