مطالب

درباره توری مش

توری مش

درباره توری مش

توری مش با توجه به نام آن، پر واضح است که در ساخت آن از میلگرد ساده و میلگرد  آجدار استفاده می شود . به این صورت که میلگرد ابتدا به صورت طولی و سپس میلگردهای دیگر به صورت عرضی بر روی هم قرار داده خواهند شد و در نهایت توسط دستگاه های تمام اتوماتیک توسط جوش بهم متصل میشوند.

 توری مش عمدتا برای مصارف ساختمانی و کف در داخل بتون کاربرد دارد و امروزه یکی از رایج ترین روش های ساخت در ساختمان ها و پروژه های بزرگ می باشد و همچنین از این محصول برای آماده کردن بتن در انواع پروژه های کوچک و بزرگ ساختمانی و صنعتی مورد استفاده میشود .

در بازار این محصول طرفداران زیادی دارد و یک نمونه آن استفاده زیادی در صنعت ساخت و ساز دارد. مانند میلگرد ۶ ساده با تمام چشمه های موجود و ۸ آجدار با چشمه های ۱۰*۱۰ و ۱۵*۱۵ و ۲۰ *۲۰ اشاره کرد .

مشخصات فنی توری مش

قطر سیم مفتول : ۲ تا ۵ میلیمتر

نوع پوشش :  – گالوانیزه قبل از ساخت.

                 – گالوانیزه بعد از ساخت.

                 – بدون گالوانیزه.

فاصله طولی چشمه : ۵۰ ، ۱۰۰ و۲۰۰ میلیمتر.

فاصله عرضی چشمه : ۵۰ ، ۱۰۰ و۲۰۰ میلیمتر.

نوع مش و ابعاد کلی آن مطابق نیاز شما قابل تغییر است.

توری مش در واقع با ضخامت میلگرد و اندازه چشمه آن مشخص میگردد . که هر برگ از مش اندازه استانداردی دارد که معمول ترین این ابعاد ۱*۲ است و بسته به درخواست مشتریان و نیاز آنان در ابعاد مختلفی ساخته می شود .

یکی دیگر از ابعاد این محصول فولادی ۲*۶ می باشد که از نظر حمل و نقل نیاز بعضی از مشتریان را برآورده نمی کند . خیلی از کارخانجات تولیدی سعی در گرفتن سفارش بر طبق نیازهای مشتریان می کنند .

تنوع زیاد در این محصول با توجه به  نوع میلگرد از نمره ۶ الی ۱۶نیز وجود دارد . خانه بندی های متداول در  توری مش با فاصله های مشخصی مطرح میگردد. از جمله ۲۰*۲۰ به معنای فاصله ی ۲۰ سانتیمتری خانه های شبکه میلگردی از هم می باشد . در واقع چشمه ها به صورت مربع یا مستطیل با ابعاد ۵ تا ۴۰ سانتیمتر از هم قرار می گیرند .

از نظر صرفه جویی در استفاده از مصالح همچنین از نظر وزن و زمان و همچنین مقاومت بالای شبکه ها به دلیل جوش های نقطه ای و منظم بودن اتصالات درآن در مبحث  اقتصادی نسبت به دیگر روش ها ارجحیت دارد و می تواند پیمانکاران و مهندسین عمران ساخت و ساز را راضی نگه دارد .

انواع توری مش

یک مش پلاستیک ممکن است اکسترود شده، گسترش داده شده، بافته شده یا لوله ای باشد. این توری می تواند از پلی پروپیلن، پلی اتیلن، نایلون، PVC یا PTFE ساخته شده باشد.  مش فلزی: ممکن است از فولاد یا دیگر فلزات بافته شده، شبکه شده، جوش داده شده، گسترش یافته، اچ یا الکتروفورم (فیلتر صفحه ای) باشد. در لباس ها، مش مشبک بافتنی یا پارچه ای است که دارای تعداد زیادی سوراخ های نزدیک است.
 توری مش مورد نیاز خود را از سایت ما تهیه کنید. اصطلاحا Mesh knitted اغلب برای لباس ورزشی مدرن و لباس های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. مش فایبر گلاس  یک الگوی چسبیده بافته شده از جنس فایبرگلاس است که می تواند برای ایجاد محصولات جدید مانند صفحه نمایش درب، اجزای فیلتراسیون و نوار های تقویت شده، استفاده شود. معمولا با پوشش پی وی سی اسپری می شود تا آن را قوی تر، طولانی تر، و ضخیم تر کند. ارزان قیمت ترین توری مش را از سایت ما تهیه کنید.

جنس توری مش

توری مش از جنس گالوانیزه و مفتول سیاه است و به  سه حالت فولادی و پنلی و آجدار عرضه می شود. توری مش در ارتفاع ۱ الی ۱۰ متر و  عرض  ۱ الی ۲.۶ متر می باشد و با چشمه ی به ابعاد ۵ الی ۴۰ سانتیمتر به صورت مستطیل و مربع با مفتول به سایز ۲.۵ میلی متری تا ۱۰ میلی متری در بازار موجود است.

کاربرد توری مش

  •  در صنعت ساختمان سازی نظیر ساخت سقف و دیوار و استخر وسیلو ها
  • در صنعت راه سازی برای کف سازی معابر و خیایبان ها و فرودگاه ها و پل سازی
  • در صنعت کشتی سازی در ساخت عرشه کشتی
  • درصنایع کشاورزی، صنعتی، حمل و نقل
  • بخش باغبانی و تهیه غذا استفاده
  •  در معادن، باغبانی
  •  حفاظت از دستگاه
  • دکوراسیون
  •  در ساخت دیوارهای ۳ بعدی (پنل ۳D)

کاربرد توری مش در صنعت ساختمان

در صنعت ساخت و ساز و صنایع دیگر کاربردهای فروانی از شبکه میلگردی به چشم میخورد که مهم ترین آن در سازه های پیش ساخته بتنی همچنین پی و دیوار و سقف نام برد . نرده کشی و ایجاد موانع جهت انبارها و کارخانجات می باشد و چون ابعاد متنوعی دارد نیاز این بخش را تامین خواهد کرد .

یکی دیگر از کاربردهای جالب این محصول :

  • که در سقف کامپوزیت کانال سازی جهت مترو و تونل های آن
  • همچنین در صنعت پل سازی
  • و همینطور کانال های آبرسانی از این محصول بسیار استفاده می کنند .

در مواردی که نیاز به مقاومت در سطوح بتنی و فونداسیون مطرح باشد از جمله سد سازی و پل سازی شبکه میلگردی مش با میلگردهای قطور و ابعاد ۲*۶ و یا ابعاد درخواستی مهندسین در اختیارشان قرار میگیرد . عواملی که شبکه میلگردی مش را نسبت به دیگر محصولات ارجح قرار می دهد سرعتی است که در عملیات جاگذاری مفتول دارد و نسبت به سایر روش ها برتر است همچنن تسهیل در حمل آن و کاهش هزینه هایی که به جهت نصب پرداخت میگردد و دیگر اینکه صرفه جویی بهینه ای که در مصرف میلگرد وجود دارد و مهمتر از آن رعایت صحیح مبحث نهم مقررات ملی ساختمان است که در این محصول به خوبی رعایت گردیده است .

مزایای استفاده از شبکه های پیش جوش فولادی

  • سهولت در حمل و نصب
  • سرعت عمل نسبت به سایر روشهای کارگذاری مفتول از قبیل آرماتوربندی و جوشکاری
  • صرفه جویی در وصرف میلگرد بدلیل مقاومت زیاد میلگردهای شبکه
  • نظم کامل در اجزای شبکه از نظرطول.عرض.قطر.فاصله و مقاومت
  • ساخت شبکه با استفاده از جوش نقطه ای توسط ماشین آلات اتوماتیک بجای جوشکاری دستی

۲ thoughts on “درباره توری مش

  1. رجبی نژاد گفت:

    وزن یک هر رول را لطفا در سایتتون قراردهید

  2. رضا نژاد گفت:

    ممنون از توضیحات خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *