مطالب

کاربرد لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

لوله گالوانیزه

کاربرد لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

گلخانه های زیادی وجود دارد که به پرورش گل و گیاه و حتی میوه و سبزیجات می پردازند.به همین دلیل در این مقاله سعی کرده ایم تا در مورد کاربرد لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه بیشتر بپردازیم زیرا برای ساخت گلخانه تعداد زیادی لوله گالوانیزه به فروش می رسد.

همان طور که می دانید لوله ها به علت ساختاری که دارند و به علت نوع آلیاژی که در آن به کار رفته است کاربرد های متفاوتی دارند و در صنعت استفاده های متفاوتی از لوله ها می شود. به همین علت لوله گالوانیزه به علت مقاومتی که در برابر شرایط جوی دارد به مراتب زیادی از آن در ساخت گلخانه استفاده میشود.و اینکه می توان هنگام نصب به راحتی آن را باز و بسته کرد .

امروزه این لوله را بیشتر با نام لوله گالوانیزه گلخانه ای می شناسند. علیت این نامگذاری هم بخاطر کاربرد زیاد آن در ساخت گلخانه می باشد.

انواع لوله

  1. لوله استیل
  2. لوله درزدار
  3. لوله جدار چاه
  4. لوله گالوانیزه
  5. لوله مانیسمان
  6. لوله داربستی

انواع لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه خود به دو دسته تقسیم می شود :

  1. لوله های فولادی 
  2. لوله های آهنی
  • لوله فولادی

این نوع لوله ها گاهی برای تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی کوچک به کار برده می شود ولی مورد استفاده اصلی آنها برای تهویه است . جنس این لوله ها از فولاد نرمی است که در ساختن آن ورقه فولاد را با فشار داخل قالب عبور داده درز آن را جوش می دهند و سپس آنها را جهت افزایش مقاومت در برابر اسیدها و زنگ زدگیها در یک وان آبکاری روی اندود (گالوانیزه) می کنند .

این نوع لوله ها نسبت به نوع آهنی در برابر اسیدها مقاومت کمتری دارند و کلیه اسیدهایی که برای چدن مضر می باشند فولاد گالوانیزه را هم خراب می کنند .

  • لوله آهنی

جنس این لوله ها از آهن سفید نورد شده است که درز آن توسط دستگاه های درز جوش بهم جوش داده می شود و سپس لوله را در فلز روی مذاب فرو می برند . به همین علت آنها را لوله های با درز نیز می گویند . این نوع لوله ها از رنگ تیره و خاکستریشان شناخته می شوند .و عموماً به دو صورت سبک و متوسط تولید می شوند .

کلیه لوله های فولادی و آهنی گالوانیزه در شاخه های ۶ متری و دو سر دنده با قططر اینچ تا ۸ اینچ تولید می گردند . قر این لوله ها معمولاً‌قطر اسمی است که بزرگتر از قطر داخلی و کوچکتر از قطر خارجی است .

همچنین در بازار این لوله ها را بر اساس نمره می شناسند . این لوله ها نیز به وسیله دنده پیچی به یکدیگر وصل و توسط مواد مناسب آب بندی می شوند .

روش ساخت لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه هنگام تولید به دو صورت ساخته می شوند:

  1. گالوانیزه سرد
  2. گالوانیزه گرم

روش ساخت این نوع لوله ها مانند لوله های درز مستقیم است همچنین جنس این لوله ها از آهن سفید نورد شده است که درز آن توسط دستگاه های درز جوش به هم جوش داده می شود که در روند تولید لوله های گرم لوله را در فلز روی مذاب فرو می برند ولی در روش تولید لوله های سرد برای اضافه کردن فلز روی از چهار روش (الکترولیتی ، پوشش دهی مکانیکی ،‌ متالیزینگ [اسپری کردن] و رنگ کردن ) استفاده میکنند که معمولا در این نوع روشها ضخامت لایه روی از روش گالوانیزه گرم کمتر است.

کاربرد لوله های گالوانیزه

لوله گالوانیزه با وزن های مختلف  سبک ، متوسط  و  سنگین تولید می شود.

سایز لوله 

در سایزهای مختلف از سایز ۱/۲ تا ۶ اینچ تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *