مطالب

بازار آهن و فولاد ایران و جهان

بازار مقاطع

قیمت بازار میلگرد ترکیه با کاهش قیمت به ۴۷۸ تا ۴۸۵ دلار به صورت عرضه فوب رسید. و انتظار کاهش قیمت میلگرد بیش از این نیز می رود. قیمت میلگرد صادراتی سی ای اس به ۴۶۷ دلار در هر تن فوب رسید.

در بازار چین قیمت میلگرد با قیمت ۶۰۱ تا ۶۰۸ دلار در تن عرضه شد که این قیمت شامل مالیات نیز می شود. میلگرد صادراتی چین نیز با قیمت ۵۳۷ دلار در هر تن فوب شاهد رشد ۵ دلاری بود.

در بازار اروپا قیمت میلگرد ۵۲۵ یورو در تن فروخته شد. و در بازار امریکا نیز با کاهش قیمت هر تن میلگرد به قیمت ۶۹۵ دلار درب کارخانه فروخته شد.

بیلت

قیمت بیلت صادراتی چین با ۲ دلار افت ۴۷۸ دلار هر تن فوب ثبت شد.

با کاهش تقاضای مصر بیلت صادراتی سی ای سی با کاهش قیمت به ۴۲۵ تا ۴۳۰ دلار رسید که حتی به قیمت های پایین تر هم ممکن است برسد. قیمت سی ای اف و ۱۰ دلار کاهش داشته و به ترتیب به ۴۷۵ و ۴۵۵ دلار رسیده است. قیمت بیلت در ترکیه نیز با ۱۰ تا ۱۵ دلار افت به حدود ۴۴۵ دلار رسیده است که در بازار داخلی ترکیه با قیمت ۴۵۵ دلار در هر تن عرضه می شود.

سنگ آهن

سنگ آهن چین با افت قیمت هر تن ۹۱.۷۵ دلار عرضه شد که به دلیل افزایش عرضه استرالیا و برزیل و بازگشایی معدن بروکوتای شرکت ویل بوده است. و انتظار می رود که این نوسانات قیمت بزودی کاهش یابد.

قیمت سنگ آهن مگنتیک خلوص ۶۱ درصد صادراتی ایران از ۵۹.۲ دلار به ۶۰.۲ دلار در تن رسیده است. سنگ آهن هماتیت با خلوص ۶۱ درصد نیز به ۵۸.۱ دلار در هر تن رسید.

بازار قراضه

قیمت های قراضه گروه سی ای اس به این صورت بود قراضه آ۳ روسیه ۳۰۵ دلار در تن و قیمت قراضه سنگین امریکا ۳۱۲.۵ دلار در تن به صورت عرضه سی اف ار در ترکیه بود ولی عرضه کنندگان سعی در افزایش قیمت تا ۳۲۰ دلار نیز بودند.

قیمت قراضه در بازار ژاپن با روند ادامه دار نزولی به ۲۷۸ تا ۲۹۰ دلار رسید که با تقاضای صادراتی بسیار کم انتظار می رود این روند کاهشی در سه ماهه گذشته همچنان ادامه داشته باشد.

بازار ورق

ورق گرم صادراتی چین با قیمت ۵۴۰ دلار در تن ۷ دلار افزایش قیمت داشت اما تقاضای کمی در بازار را شاهد بودیم.

در گروه سی ای اس قیمت ورق صادراتی ۴۹۰ دلار در هر تن به صورت فوب قیمت داشت که کاهش قیمت ۱۸ دلاری را داشته و در صورت عرضه به صورت سی اف ار ورق گرم روسیه در منطقه جنوب شرق آسیا قیمت ۵۳۵ دلاری را ثبت کرد. و این در حالی بود که قیمت محصول چین ۵۴۵ دلار در تن به صورت سی اف ار بود.

در ترکیه نیز قیمت ورق رو به کاهش بوده و به قیمت ۵۲۰ تا ۵۲۵ دلار در درب کارخانه عرضه شد و ورق گرم صادراتی ترکیه نیز بین ۵۱۰ تا ۵۲۰ دلار در هر تن به صورت فوب عرضه شد.

در بازار داخلی امریکا و اروپا نیز قیمت ورق گرم کاهشی بوده و به ترتیب با قیمتهای ۶۷۶ دلار در هر تن و ۴۹۵ یورو درب کارخانه عرضه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *