مطالب

کاربرد انواع توری در صنعت

توری مش

انواع توری در صنعت

توری مش

مش عبارتست از شبکه ی فلزی ( معمولاٌ آهنی) که در دو طرف ورق های فومی نصب می شود نکته ی قابل توجه در مورد تولید مش اینست که هر چه تعداد دفعاتی که برای ساختن مش مفتول را گرم و سرد می کنند کمتر باشد ، مش مقاومتر خواهدبود .ضخامت مفتولی که برای تولید مش استفاده می شود بر حسب نوع استفاده از پانل به عناوین مختلف(دیوار باربرٍ  ،سقف،پارتیشن)متفاوت است.

انواع اتصالات صفحه مش

  1. صفحه مش تخت
  2. صفحه مش با زاویه
  3. صفحه مش نوع U

صفحه مش تخت

 برای اتصال بین پانلها و تقویت گوشه های پنجره ها ودرها بصورت مورب با زاویه ۴۵درجه استفاده میشود.

 صفحه مش با زاویه

برای تقویت اتصالات پانل به دیوار ،اتصالات دیواربه دیوار بین داخل وخارج اتصالات استفاده میشود

 صفحه مش نوع U

برای تقویت دماغه ولبه  درهاوپنجره ها بمنظور استحکام و جلوگیری از تخلیه بتن استفاده میشود.

مصارف توری مش

توری مش عمدتا برای مصارف ساختمانی و کف در داخل بتون کاربرد دارد و امروزه یکی از رایج ترین روش های ساخت در ساختمان ها و پروژه های بزرگ را به خود اختصاص میدهد.

ابعاد توری مش

این توری در ابعاد ۲.۲۰*۶ و با سایز میلگرد ۶-۸-۱۰ و ۱۲ تولید میگردد.

کاربردی ترین توری مش

کاربردی ترین نوع توری مش در ساخت وساز ، میتوان به میلگرد ۶ ساده با تمام چشمه های موجود و ۸ آجدار با چشمه های ۱۰*۱۰ – ۱۵*۱۵ و ۲۰ *۲۰ اشاره کرد

کاربرد شبکه مش های پیش جوش میلگردی

انواع سقف های کامپوزیت (دال)-دیوار ها و قطعات پیش ساخته کامپوزیت-کف سالن ها ، انبار ها ، اتوبان ها و فرودگاه ها-ساخت پی ها و فونداسیون های بتونی-ساخت تونل ها، صنعت مترو و پل ها-ساخت سد های بتونی ، کانال های آبرسانی-حصارکشی اطراف انبارها، فرودگاه ها، پارکینگ ها و …- در ساخت سیلو های بتونی ؛ مخازن بتونی و …

مزیت شبکه مش های میلگردی

صرفه  اقتصادی نسبت به دیگر روش ها به لحاظ صرفه جویی در مصالح ، وزن و زمان-مقاوت بالای شبکه ها به دلیل جوش نقطه ای و منظم بودن گره های نیرو

ویژگی های توری مش

توری مش تولیدشده از مفتول سیاه آهن و گالوانیزه میباشد. به صورت پنلی، آجدار و فولادی ارائه میگردد. این محصول از سایز مفتول ۲.۵ میلیمتر الی ۱۰ میلیمتر تولید میشود و در ساخت دیوارهای ۳ بعدی (پنل ۳D) و برای ساخت پل ها و ساختمان های بتنی سدها، کانال های اب، کف سالن های ورزشی و صنعتی کاربرد دارد.

کاربرد توری حصاری

از جمله موارد کاربرد توری حصاری می توان به موارد زیر اشاره نمود: استفاده از این نوع توری حصاری برای حصارکشی باغات استفاده می شود و برای زمین های ورزشی ، فرودگاه ها ، مراکز نظامی و …. کاربرد دارد.

کاربرد توری گابیون

توری گابیون که گاهی به آن توری سنگی گفته میشود، سبدهای سیمی پر شده از مصالح سنگی است که در زمینه های مختلف عمرانی کاربرد دارد.

کاربرد توری پرسی

به صورت ورق هایی داخل قالب های پروفیلی قرار میگیرد و به علت استحکام ، زیبایی و ارزانی آن نسبت به نرده آهنی جهت نرده کشی دور میادین، پارک ها ، بلوار های مجتمع مسکونی ، ترمینال ها و منازل ویلایی به کار می رود و از دیگر کاربرد های توری پرسی میتوان اشاره کرد که به مانند شبکه جوشی در فونداسیون کف ، حفاظ بندی در و پنجره ، قفس حیوانات ، مش بند ، ساختمان سازی ، سقف های سالن ها جهت تسریع در کار بتن ریزی همانند ارماتور بندی استفاده می گردد که بصورت ورقه هایی در ابعاد و چشمه های مختلف می باشد.

کاربرد توری مرغی

یکی از کاربرد های توری  مرغی استفاده از توری مرغی در صنعت مرغداری و برای حصارکشی قفس پرندگان می باشد. قیمت مناسب این نوع توری و مقاومت بالا موجب افزایش استفاده توری مرغی در صنایع شده است.

کاربرد توری سرندی رولی

کاربرد عمده این توری های سرندی رولی و یا  ( Chain link wire mesh ) برای ساخت سرند های ایستاده در ساختمان سازی است.این توری ها خود به دو نوع گالوانیزه و آهنی تقسیم می شوند.این توری ها رولی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *