مطالب

آشنایی با انواع توری فلزی

توری فلزی

توری فلزی چیست

توری فلزی ، یک شبکه سیمی جوش داده شده است که تاکنون کاربردهای بیشماری داشته است، کاربردهایی که از توری فلزی استفاده می شود، حصارکشی در اطراف مزرعه ها و نگه داری حیوانات خانگی در آن ها می باشد. دیگر کاربرد های توری فلزی در ایجاد سقف کاذب، پوشش آرماتور و بتن سیمانی، دکوربندی و دکور سازی و ترمیم ترک دیوار است.

توری فلزی در اشکال و اندازه های مختلفی ساخته می شود. ممکن است بافته شده، جوش، گسترش، الکترومغناطیسی (فیلتر صفحه) از فولاد یا فلزات دیگر باشد. از ویژگی های توری فلزی مقاومت در برابر حرارت بالا، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر آب و مقاومت شیمیایی است.

کاربرد توری فلزی

از توری های فلزی اغلب برای غربال کردن حشرات استفاده می شوند، برای جلوگیری از ورود حشرات و پشه ها توری فلزی را در پنجره نصب می کنند. برای محافظت در برابر اشعه فرکانس رادیویی استفاده شود (برای مثال در اجاق های مایکروویو و قفس فارادی) ، ایجاد حصار یا دام برای مرغ ها (توری مرغی) ، ایجاد قفس برای حیوانات، برنامه های کاربردی مانند موانع ایمنی، نرده های امنیتی، ظروف ذخیره سازی، تقویت بارهای سنگین و…

  • در اطراف ساختمان ها   
  • در اطراف دفاتر خصوصی  
  • حیاط محیطی مسکونی   
  • در اطراف زندان ها
  • بیمارستان های امن و تاسیسات نظامی
  • مرزهای کشور
  • در پارک ها
  • باغ وحش ها و ذخایر طبیعت
  • و…

انواع توری فلزی

انواع توری ، توری جوشی (مش)، توری پرسی، توری حصاری، توری مرغی، توری گابیون، توری سرندی رولی. نوری ها می توانند از فلزات مختلف و آلیاژهای فلزی از جمله کربن کم و فولاد ضد زنگ ساخته شوند. گالوانیزه فلز یا آلیاژ نیست بلکه یک فرایند است که در آن یک پوشش محافظ روی فولاد برای جلوگیری از زنگ زدگی ایجاد می شود. توری جوش داده شده در ساخت و ساز شکل خود را در برابر تنش حفظ می کند.

مزایای توری فلزی

طراحی و ساخت توری فلزی جوش داده میتواند مواد سنگین از جمله سنگ و بتن را تحمل کند.

  • توری های تزئینی برای نرده ها و دیوارهای تقسیم: به دلیل ظاهر تمیز و گاه مدرن آن مورد استفاده  است.
  • کنترل حیوانات: کشاورزان، دامداران و متخصصان کنترل حیوانات برای نگهداری از دام و حیوانات  استفاده می کنند.
  • محافظ درب ها و پنجره ها: به منظور جلوگیری از ورود حشرات به داخل منزل استفاده می شود.
  • قفسه بندی و پارتیشن: قدرت و ثبات سیم مش جوش داده شده را قادر می سازد آن را به عنوان قفسه برای ذخیره سازی محصولات سنگین و به عنوان پارتیشن هایی که باعث افزایش دید می شود استفاده گردد.
  • در لوله کشی، دیوارها و سقف ها بکار می رود.
  • در باغ ها برای محافظت از گیاهان و سبزیجات استفاده می شود.

 Expanded metal

توری فلزی بسط داده شده یک نوع ورق فلزی است که برش داده شده و کشیده شده است تا یک الگوی منظم (اغلب الماسی شکل) از مواد فلزی مانند ایجاد کند.

توری گالوانیزه

توری گالوانیزه که همان مفتول پخته نرم پوشیده شده از روی می باشد، دارای مقاومت بالایی در برابر خمیدگی ، پیچیدگی ، خوردگی و زنگ زدگی است. ماده اولیه جهت بافت توریهای حصاری ، گابیون ، سیم خاردار و … است.

توری گابیون

یک گایبون قفس، سیلندر یا جعبه پر از سنگ، بتن، گاهی اوقات شن و ماسه و خاک برای استفاده در مهندسی عمران، ساخت جاده، برنامه های کاربردی نظامی و محوطه سازی است. برای کنترل فرسایش، استفاده از قفس استفاده می شود. برای سدها یا در ساخت پایه، سازه های فلزی استوانه ای استفاده می شود.

توری گابیون در بسیاری از شرایط از جمله تثبیت حرکت زمین و فرسایش، کنترل رودخانه، مخازن، بازسازی کانال، محوطه سازی و دیوارهای نگهداری استفاده می شود. آنها را می توان در توری جوش داده شده یا سیم های بافته شده تولید کرد. Gabions جوش داده شده مشبک سریعتر می شوند و نیازی به کشش ندارند. این به آنها اجازه می دهد تا شکل خود را حفظ کنند، از بغل و افسردگی آزاد و راحت در برابر دیوار استفاده کنند. در صورت نیاز به عبور از لوله ها و غیره می توان از حفره ها در آنها استفاده کرد و آنها می توانند دستگاه پر شوند.گابیون ها قابل تنظیم هستند و ما می توانیم منحنی ها را برای استفاده از باغ های خانگی آماده کنیم.

برای حیوان خانگی خود یک جایگاه مطمئن در بیرون تهیه کنید!

این توری ها دارای حفره های پیچ و مهره می باشد این باعث می شود که حتی در آینده امکان تغییر شکل و یا بزرگ کردن آن فراهم باشد. حتی می توانید درون آن دیواره ای اضافه کنید.

 توری فلزی در معماری

علاوه بر تاثیر بصری توری های فلزی، مزایای کاربردی زیادی از نظر ساختار در معماری دارد. حفاظت از خورشید برای نمای ساختمان و پرده غلتکی، جذب صدا برای سقف های کاذب، عملکرد ایمنی از طریق کرکره غلتکی و نرده ها و یا نمادهای رسانه ای شفاف مجهز به LED با توری فلزی به عنوان ماده حامل استفاده می شود.

توری آلومینیومی با لبه های تیز: بسیار مناسب برای جلوگیری از ورود موش ها به خانه می باشد.

توری مرغی : توری مرغی نوعی از محصولات مفتولی میباشد که از مفتول گالوانیزه تهیه میگردد .

 

توری پرسی

توری پرسی که از آهن و گالوانیزه ساخته می شود، از در هم تابیدن سیم های فلزی ایجاد می گردد که به آن توری پرسی می گویند، توری پرسی در ابعاد متفاوت ۲ تا ۶ سانتی‌متری و با سیم هایی به قطر ۳ تا ۵ میلی متر می باشند. سایزهای سیم مفتول توری در ابعاد ۲ میلیمتر تا ۶ میلیمتر می باشد که ابتدا بصورت کنگره ای و دنده ای در می آید و در انتها توسط دستگاه در ابعاد ۲×۱۱ به صورت تار و پود بافته می شود.

این توری از سیم های سخت صنعتی پس از دنده شدن و به صورت تار و پود، به شکل ورق هایی در ابعاد مختلف تهیه می شود و به منظور حصارکشی، حفاظ بندی در و پنجره، قفس حیوانات، مش بندی، ساختمان سازی و … کاربرد دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *