مطالب

واردات لوازم خانگی از کره بطور کامل قطع شده است.

واردات لوازم خانگی از کره

رییس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی در ایام ماه محرم و صفر با کاهش شدید تقاضا همراه بوده است و هیچ تغییر قیمتی نداشته ایم اما این وضعیت بعد از ماه صفر تغییر خواهد کرد و شاهد افزایش تقاضا و کاهش قیمت ها خواهیم بود.

اما با توجه به توقف کامل واردات لوازم خانگی از کره رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفتند که با توجه به قولی که کارخانه ها در خصوص افزایش تولید لوازم خانگی داده اند احتمال کاهش قیمت لوازم خانگی بعد از ماه صفر را می دهیم

اما این موضوع کاملا مشخص نیست زیرا با نبود واردات از کره ممکن است قیمت ها با افزایش تولید ثابت بماند و تنها شاهد آرامش در بازار و ثبات قیمتی باشیم

افزایش تولید به معنای کاهش قیمت ها نیست اما می تواند باعث ثبات قیمت شود.

این فعال صنفی با بیان اینکه در حال حاضر کالای چینی جایگزین لوازم خانگی کره ای شده است گفتند کالاهای چینی وارداتی از کیفیت بالایی برخوردارند و این باور مردم که کالای چینی کیفیت پایینی دارد به دلیل واردات کالای نا مرغوب از طرف تاجران ایرانی در سال های گذشته است.

وی در ادامه گفت که دو برند مطرح لوازم خانگی کره ای که سهم بزرگی از بازار لوازم خانگی خارجی را دارند نیز واردات لوازم خانگی از شرکت های با کیفیت چینی را آغاز کرده اند. و پیش بینی ما این است که کالاهای این دو برند نیز دوباره وارد بازار شده و ظرف دو تا سه ماه آینده نیاز بخشی از بازار را برطرف کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین نیاز داخلی نداریم، درباره وضعیت صادرات توضیح داد: درحال حاضر لوازم خانگی ما به کشورهای اطراف مانند عراق، افغانستان و پاکستان صادر می‌شود اما متاسفانه میزان تجارت ما برای این کالا با کشور‌های اروپایی بسیار کم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *