مطالب

انواع تیرآهن

انواع تیرآهن

 

 

انواع تیرآهن

گروه تحقیقاتی آهن یک در این مقاله قصد دارد درباره انواع تیرآهن اطلاعات مفید و مختصری را در اختیار علاقمندان قرار دهد.

تیرآهن مهمترین نوع پروفیل های ساختمانی است که به سه صورت معمولی تیرآهن IPE (استاندارد اروپا و ایران)، تیرآهن INP (استاندارد چین و روسیه) و تیرآهن IPB (بال پهن) وجود دارد. تیرآهن معمولی به ارتفاع ۸۰ تا ۶۰۰ میلیمتر عرضه می شود و مورد استفاده آن در ستون ها، خرپا ها، نعل درگاه ها، بیم ها در پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری می باشد. تیرآهن به سه صورت یافت می شود.

تیرآهن IPE

این تیرآهن معمولی و استاندارد در ایران کاربرد زیادی دارد. این تیرآهن طبق استاندارد اروپا تولید می‌شود و ضخامت بال آن ثابت است. کاربرد تیرآهن IPE در ساختمان به صورت ستون، خرپا، نعل درگاه، تیر در پوشش سقف‌ها و پل‌های لانه زنبوری است.

تیرآهن INP

تیرآهن I شکل که ضخامت بال آنها با فاصله گرفتن از جان تیرآهن کاهش می‌یابد. این استاندارد کارخانجات روسیه و چین است.

تیرآهن IPB

تیرآهن H یا تیرآهن بال پهن که در آنها طول بال‌ها نسبت به تیرآهن‌ های IPE افزایش یافته است. این تیرآهن براساس وزن به دو نوع تقسیم می شود.

تیرآهن IPBV و IPBL

علامت V نشان دهنده سنگین بودن و علامت L نشان دهنده سبک بودن تیر آهن است. به عنوان مثال تیرآهن IPBV نشان دهنده تیرآهن عریض سنگین و تیرآهن IPBL نشان دهنده تیرآهن عریض سبک است.

برای دریافت قیمت تیرآهن اهواز و اصفهان و بناب بر روی لینک کلیک کنید و یا با شماره ۰۲۱۴۹۰۱۶ تماس حاصل فرمایید. مطالب مربوط به بازار تیرآهن را در وبلاگ آهن یک دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *