مطالب

توری گابیون

توری گابیون

آیا تا به حال کنار جاده ها به سنگ هایی که با یک توری بسته شده اند توجه کرده اید ؟ شاید این توری ها را کنار سواحل به عنوان موج شکن دیده باشید . فکر کنم تا یک حدودی متوجه شده باشیذ که امروز در این مقاله می خواهیم راجع به چه محصولی صحبت کنیم . بله درست حدس زده ای! محصولی که امروز مورد بحث قرار داده ایم توری گابیون است .

این توری یکی از محصولات آهن یک می باشد که در این مجموعه خرید و فروش می شود و شرکت آهن یک به عنوان واسطه این محصولات را از کارخانه ها می خرد و بدست مشتریان می رساند. اگر به دنبال محصول با کیفیت برای پروژه های صنعتی ، عمرانی و یا ساخت و ساز هستید ، حتما باید محصولی را دریافت نمایید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد و طبق استانداردهای خود ساخته شده باشد. زیرا اگر در هر پروژه خود از محصول با کیفیت استفاده کنید میزان خرابی و خسارات جانی و مالی به حداقل ممکن می رسد.توری های گابیون کاربرد های خاصی در ساخت و ساز دارد که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد .

نوع مفتولی که در توری گابیون به کار رفته است ، گالوانیزه گرم می باشد و ارتفاع هر توری گابیون یک تا چهار متر می باشد. توری گابیون بدلیل خاصیت ضد زنگی که دارد در کنار سواحل به عنوان موج شکن ها از آن استفاده می شود. شاید از خود سوال بپرسید که چرا توری گابیون خاصیت ضد زنگ دارد.

زیرا این توری از مفتول گالوانیزه گرم تولید شده است و این متریال به کار برده شده در این محصول باعث شده است که این خاصیت ضد زنگ را داشته باشد.استفاده از توری گابیون همانند محصولات فولادی و مفتولی دیگر ، دارای مزایای مخصوص به خود می باشد. یکی از مزیت هایی که این توری گابیون دارد مقرون به صرفه بودن آن می باشد . زیرا قیمت توری گابیون آنقدر مناسب می باشد که خریدار هیچ مشکلی بابت قیمت آن نخواهد داشت.

سپس انواع محصولات مفتولی که شامل انواع توری می باشد را به شما معرفی خواهیم کرد .سپس در مورد محصول مورد نظر به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

انواع توری

  1. توری مش
  2. توری گابیون
  3. توری مرغی
  4. توری حصاری
  5. توری سرندی رولی
  6. توری پرسی

توری گابیون

توری گابیون محصول فولادی است که با گالوانیزه گرم تولید شده است به همین دلیل این محصول در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاوم است و افراد می توانند از این محصول بدون هیچ نگرانی در موارد حساس مانند موج شکن استفاده کنند .این توری شش ضلعی می باشد و می تواند مانند یک قفسه قلوه سنگ های کوچک و بزرگ را در خود نگه دارد.این توری بیشتر در ارتفاع یک تا چهار متر ساخته شده است  و با توجه به نوع در خواست مشتری چشمه ۶*۵ و ۱۰*۸ تولید می شود.

کاربرد توری گابیون

  1. سد سازی
  2. پوشش کف آبراهه ها
  3. موج شکن
  4. مقاوم سازی بناهای
  5. مهار دیوارهای سنگی
  6. به عنوان فنس و حفاظ و …راه سازی
  7. جاده سازی
  8. مهار سنگ های متمرکز بر راهها
  9. ایجاد دیوارهای محافظ و یا دیوار حائل محوطه سازی
  10. نماسازی مبلمان شهری و …

همچنین گابیون‌ها در ساخت ساختمان‌ها نیز کاربرد داشته و برخی از این نوع ساختمان‌ها تماماً بر اساس گابیون ساخته‌شده و به‌طور کامل بار ساختمان را بر دوش می‌کشند . گابیون‌ها امروزه برای تزیین و زیبایی در نمای خارجی ساختمان‌ها نیز کاربرد داشته و خصوصاً در مراکز تجاری از دیوارهای گابیونی استفاده می‌شود .

  • مشخصات فیزیکی توری گابیون

نوع مفتولی که هنگام ساخت اینتوری مورد استفاده قرار گرفته است مفتول گالوانیزه گرم می باشد.چشمه های این توری ۱۰*۸ ، ۶*۵ می باشد که مخصوص سنگهای ریز می باشد.ارتفاع توری گابیون  یک تا چهار متر می باشد. وزن هر رول از صد و پنجاه کیلو شروع می شود و تا هفتصد کیلو ادامه دارد که این وزن ها بستگی به نیاز مشتری تولید می شود.هر رول به طور نرمال ۴۰ الی ۵۰ متر میباشد.

  • جدول مشخصات توری گابیون

نوع مفتول سایز مفتول چشمه ارتفاع وزن هر متر مربع
گالوانیزه گرم ۳ ۱۰ * ۸ ۱ تا ۳ متر ۲ کیلو
گالوانیزه گرم ۳ ۶ * ۵ ۱ تا ۳ متر ۲/۵  کیلو
گالوانیزه گرم ۲.۵ ۱۰ * ۸ ۱ تا ۳ متر ۱/۵ کیلو
گالوانیزه گرم ۲.۵ ۶ * ۵ ۱ تا ۳ متر ۲ کیلو

 

مزایای استفاده از توری گابیون

  1. ازلحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه
  2. کاربری فراوان در دنیا
  3. قابل‌استفاده در بسیاری از زمینه‌ها
  4. داشتن نقش سازه‌ای و غیر سازه‌ای

مبلمان شهری با توری گابیون

امروزه از گابیون ها استفاده های دکوراتیو و تزئینی هم می شود . در بسیاری از شهرها برای کفسازی پیاده رو و یا در طراحی مبلمان شهری از گابیون بهره می برند . پس نمی توان کارکرد گابیون ها را تنها و تنها محدود به کارهای عمرانی و سازه ای دانست .

کاربرد گابیون در طراحی محوطه

از دیگر موارد کاربرد گابیون ، محوطه سازی می باشد . برای طراحی محوطه و منظر از گابیون ها استفاده می کنند که کف سازی با گابیون و یا ساخت فلاور باکس ، دو نمونه از این استفاده ها می باشند . فلاورباکس گابیونی به این شکل است که گلدان ها را داخل این تورهای فلزی و در میان سنگ ها قرار می دهند و از این فلاورباکس زیبا برای طراحی محوطه استفاده می کنند .

گابیون در معماری

گابیون در معماری کاربردهای مخصوص به خودش را دارد . برخی از این کاربردها به موارد سازه ای مرتبط می شود و برخی دیگر به موارد غیرسازه ای و دکوراتیو و زیبایی .

 غیرسازه ای

یکی از استفاده های گابیون در معماری، زیبایی و تزئین ساختمان است. به عنوان مثال امروزه در بسیاری از ساختمان ها و مخصوصا مراکز تجاری، برای طراحی نمای خارجی از دیوارهای گابیون استفاده می کنند.

 سازه ای

در ساخت برخی از خانه ها به صورت کامل از گابیون و دیوارهای گابیونی استفاده می کنند. به طوری که این دیوارها به صورت کامل بار سازه ای ساختمان را بر دوش می کشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *