مطالب

نوسانات قیمت فولاد

قیمت بازار فولاد

نوسانات قیمت فولاد

بازار فولاد جهانی در هفته گذشته با نوساناتی روبرو بود که تا حدودی به نبود تقاضا مربوط بود در بازار سنگ آهن قیمت وارداتی خلوص ۶۲ درصد چین قیمت در ابتدای هفته گذشته با ۱۰۰ دلار آغاز و تا پایان هفته به ۹۲ دلار کاهش پیدا کرد و تقاضا نیز همچنین کاهش پیدا کرد.

فولاد سازان چینی نیز در این وضعیت نگران سود خود در فصل پایانی سال میلادی هستند زیرا این فصل همچون سابق فصل رونق تقاضای فولاد نیست.

پتانسیل بازار فولاد ایران 

سنگ آهن صادراتی ایران نیز در هفته ای که گذشت با افزایش قیمت ۷ دلاری روبرو بوده و برای سنگ آهن مگنتیک خلوص ۶۱ درصد  ۴۵.۶ دلار هر تن فوب ثبت قیمت شد و سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص ۶۱ درصد نیز با قیمت ۴۲.۵ دلار هر تن فوب فروخته شد.

بازار قراضه نیز هفته رو به پایینی را پشت سر گذاشت. بازار قراضه ترکیه از قیمت ۲۴۰ دلار به ۲۲۹ دلار در هر تن سی اف آر برای قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ افت قیمت پیدا کرد.

قیمت های صادرات ژاپن ۲۲۵ دلار هر تن فوب و در شرق آسیا قراضه کانتینری به قیمت ۲۳۵ دلار هر تن سی اف آر رسید بازار داخلی آمریکا نیز کاهش قیمت ۱۲ دلاری را تجربه کرد و به ۲۴۵ دلار رسید.

چین مشتری بیلت ایران

در بازار بیلت نیز با اینکه با افت قیمت قراضه خریداران در ترکیه و مصر و خاورمیانه نیز قیمت های پیشنهادی پایین تری را ارائه میدهند. بیلت صادراتی سی آی اس ۳۵۸ دلار هر تن فوب ثبت شد در ترکیه بیلت پیشنهادی سی آی اس خریداری پیدا نکرد اما در چین اخیرا از ایران، قطر و ترکیه خرید هایی صورت گرفته است

در بازار مقاطع قیمت میلگرد نیز ۲۰ دلار ارزان تر از هفته گذشته در بازار واردات آسیا ثبت شده است و ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار در هر تن سی اف آر توسط ترکیه فروخته شد. که این موضوع به دلیل رکود شدید تقاضای داخلی ترک ها و همچنین سیاست عرضه کنندگان آن ها بود.

بازار های اروپا و آمریکا نیز با افت ۱۳ یورو و ۱۱ دلار مواجه بود و به ترتیب ۴۷۹ یورو و ۶۳۴ دلاری ثبت شد اما در بازار داخلی چین ۵ دلار رشد قیمتی وجود داشت.

با اینکه تمام قیمت های بازار فولاد نزولی بود اما هنوز چین در مقابل کاهش قیمت مقاومت میکند.

قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی چین ۴۶۰ تا ۴۷۵ دلار هر تن فوب و مشابه هفته قبل شنیده شد و چینی ها هنوز در مقابل کاهش قیمت ها مقاومت میکنند. ورق گرم سی آی اس ۴۲۰ تا ۴۳۵ دلار هر تن فوب و نزولی بود ورق گرم روسیه در ۴۴۵ دلار هر تن سی اف آر معامله شد. قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی ترکیه ۵ دلار هر تن ارزان تر شده ۴۵۵ تا ۴۶۵ دلار هر تن فوب ثبت شد

در بازار داخلی آمریکا ورق گرم از ۵۷۰ دلار اوایل سپتامبر به ۵۴۴ دلار هر شورت تن درب کارخانه کاهش داشت. در بازار داخلی اروپا نیز ورق گرم از ۴۶۷ یورو به ۴۵۴  یورو هر تن درب کارخانه رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *