مطالب

مالیات آهن فروشان

مالیات آهن فروشان

 

مالیات آهن فروشان

شرکت آهن یک که به عنوان یکی از واردکنندگان لوله مانیسمان چینی میباشد و از اصلی ترین مراجع تعیین قیمت آهن آلات در بخش نفت، گاز و پتروشیمی می باشد. کارشناسان ما همواره با آنالیز قیمت آهن آلات و اوضاع وضع بازار اطلاعات مختصر و مفیدی را امروز در رابطه با مالیات آهن فروشان در اختیار همکاران ما در این صنف در وبلاگ آهن یک قرار داده است.

به گزارش کارشناسان شرکت آهن یک: بر این عقیده اند که باید در گرفتن مالیات از سایر صنف ها تجدید نظری صورت گیرد. در این زمینه همکاران ما که در این صنف فعالیت دارند می گویند: متاسفانه در زمانی که حرف از تجدید نظر در مورد اخذ مالیات به میان می اید، برخی تصور می کنند صنف هایی همچون آهن فروشان به دنبال فرار از پرداخت مالیات هستند،

اما بعید است که تحلیل این شرایط در اقتصاد کشور کاری دشوار بنظر آید و رکود موجود در اقتصاد کشور می تواند شرایط بحرانی صنف های مختلف از جمله آهن را به تصویر بکشد.
انصاف طلب در ادامه افزود: در صورتیکه در بازار رونق اقتصادی وجود داشته باشد، پرداخت مالیات نه تنها ضروری بلکه یک وظیفه ملی و صنفی می باشد. اما در شرایطی که رکود بر بازار حاکم است، پرداخت مالیات هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد و انتظار می رود تا دستگاه های ذی ربط با توجه به شرایط اقتصادی بازار اقدام به اخذ مالیات کنند.
کارشناسان ما در این رابطه خاطر نشان کردند: بدلیل رکود حاکم بر بازار و سخت بودن شرایط برای پرداخت مالیات، عده بسیاری از فعالان در عرصه آهن مغازه و دفاتر خود را تعطیل کرده اند و بصورت سیار کار می کنند. به این صورت می توانند از پرداخت مالیات معاف شوند. اما این پدیده موید عمق مشکلات موجود در فروشان است.

وصول مالیات مازاد برقیمت فروش

بر اساس گزارش همکاران گروه آهن یک  بخشنامه سازمان مالیاتی، «ضریب ارزش افزوده» فعالیت فروشندگان آهن که در انتهای زنجیره توزیع قرار گرفته اند، ۶درصد تعیین شد.سازمان امور مالیاتی در بخشنامه ای و در راستای حکم بند « ز» تبصره شش قانون بودجه سال ۹۶، ضریب ارزش افزوده فعالیت فروشندگان آهن آلات را ۶ درصد تعیین کرد.

بر اساس حکم این ماده قانونی سازمان امور مالیاتی میتواند مالیات بر ارزش افزوده گروه هایی از مودیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده را با اعمال ضریب ارزش افزوده فعالیت آن بخش تعیین نماید.مقررات این بند در مورد دوره هایی که مالیات آنها قطعی نشده است جاری خواهد بود. «ضریب» مالیات برای بدست آوردن ماخذ مالیاتی به کار میرود و از حاصل ضرب این ضریب در فروش کل دوره، «ماخذ محاسبه مالیات و ارزش افزوده دوره» محاسبه می گردد.

از ضرب این ماخذ در نرخ مالیات ارزش افزوده که همان ۹درصد است میزان ارزش افزوده دوره بدست می آید.گفتنی است بر اساس بند یک دستور العمل مذکور، ضریب مزبور صرفا برای تعیین ماخذ مشمول مالیات و ارزش افزوده اشخاص حقیقی حاضر در انتهای زنجیره فروش آهن آلات خواهد بود. لذا فروشندگان آهن در هنگام فروش این محصول مجاز به دریافت مالیات و ارزش افزوده مازاد بر قیمت فروش نخواهند بود.

با کمال تشکر از همیاری شما با وبلاگ آهن یک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *