مطالب

کاربرد توری پرسی

توری پرسی

انواع توری

کاربرد توری حصاری

توری حصاری در  حصارکشی دور باغ ، ملک خصوصی ، زمین های ورزشی ، حفاظ ساختمان جهت حفاظت از سقوط کارگران هنگام عملیات های ساختمانی ، قفس برای حیوانات فرودگاه ها ، مراکز نظامی ، مراکز صنعتی ، راه آهن ، استخر می باشد و جدول زیر نشانگر ارتفاع توری و فاصله بین پایه های حصارکشی در اماکن مختلف کاربرد دارد.سایز چشمه توری حصاری بر حسب سانتیمتر بیان می شود و وقتی  گفته می شود توری حصاری چشمه ۵  یعنی فاصله بین ضلعهای روبروی همدیگر لوزی توری حصاری ۵ سانتی متر است.

کاربرد توری گابیون

توری گابیون بیشتر در سد سازی ، جاده سازی ، ایجاد دیوار های محافظ مورد استفاده قرار نمی گیرد.

کاربرد توری مرغی

توری مرغی را میتوان به گونه ای تعریف کرد که بیشترین استفاده را در صنعت ساخت و ساز دارد در زیرسازی های که توسط کاشی و گچ کاری و در ستون ها به عنوان پوشش همچنین محافظ و ثابت کننده پشم شیشه برای عایق بودن و ایزوله شدن سقف و کاربردهایی در کشاورزی از جمله حصار کشی جهت پرندگان کوچک و … مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد توری مش

توری مش عمدتا برای مصارف ساختمانی و کف در داخل بتون کاربرد دارد و امروزه یکی از رایج ترین روش های ساخت در ساختمان ها و پروژه های بزرگ را به خود اختصاص میدهد.

کاربرد توری سرندی رولی

  • برای ساخت سرند های ایستاده در ساختمان سازی
  • آسفالت سازی
  • آردسازی
  • صنایع دارویی
  • صنایع غذایی
  • معادن

معرفی توری پرسی

استفاده های زیادی از توری پرسی می شود همچنین در صنایع مختلف  از قبیل حصار بندی – قفس سازی – مش بندی – سرند در معادن و کارخانه های تولید زغال سنگ  کاربرد دارد این محصول تولیدشده از مفتول سیاه آهن با آلیاژ St37 بصورت ۱/۲ متر ارائه میگردد.

توری پرسی نوع منحصر به فردی از توری های مفتولی با چشمه های مربع شکل و مفتولهای موجدار است که دارای  کاربردهای بسیار زیاد و متنوع در صنایع مختلف می باشد . این نوع توری از نظر شکل چشمه ها و شکل ظاهری تشابهاتی با توری جوشی دارد و آن هم قرار گیری میله های تشکیل دهنده توری به صورت عمودی و افقی است و همچنین دارا بودن چشمه های مربع یا مستطیل شکل و کاربرد آنها در ساختمان سازی و بتن ریزی .

توری پرسی یا فنس پرسی که با نام هایی نظیر توری بافتی ، توری مشبک یا در زبان لاتین Crimped wire mesh  نیز نامیده می شوند ، در واقع یک پارچه سیمی یا پارچه مفتولی است که تار و پودهای آن در هم بافته می شوند و هیچ نوع جوشی در محل تقاطع این میله های عمودی و افقی صورت نمی گیرد.

ساخت توری پرسی

قبل از شروع عملیات بافت ، مفتولهای سیاه ST37  به کار رفته جهت بافت محصول به صورت دوطرفه و یکنواخت ، دنده دنده ( حالت کنگره ای ) شده که از نظر ظاهری حالت موج سینوسی را دارد ، در می آید . سپس در هم با فواصل مشخص ( بسته به اندازه چشمه ) به حالت بافت پارچه در هم تنیده و قفل می شوند .

این نوع از بافت استحکام و ثبات فوق العاده ای به ورق توری پرسی نهایی می دهد که با توجه به اینکه هیچگونه اتصال یا جوشی وجود نداردولی کاملاً ایستا و با دوام است . در واقع قفل شدن میله های موجدار در هم باعث می شود که هیچگونه حرکت طولی و عرضی ممکن نباشد و ایستایی خوبی به دست آید .

شکل ظاهری توری پرسی

از نظر شکل ظاهری توری پرسی دارای سطحی صاف و دوطرفه است که دارای خاصیت انعطافی بسیار بالایی است ، همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط نامساعد جوی ( نظیر باد ، باران ، نورخورشید و … ) ، اسیدها و مواد شیمیایی دارد .

مشخصات فنی توری پرسی

توری پرسی به ورق هایی مستطیل شکل در ابعاد ۱ * ۲ متر تولید می شود که وزن هر ورق آن به طور میانگین بین ۶٫۵ الی ۱۲٫۵ کیلوگرم می باشد . ضخامت مفتول به کار رفته در این محصول در این محصول ۳ الی ۵ میلیمتر بوده و دارای چشمه های ۲*۲ ، ۳*۳ ، ۴*۴ ، ۵*۵ است که بسته به نیاز مشتری و کاربرد آن تولید می گردد و قابل تغییر است .

این کالای صنعتی از مواد و متریال مختلفی بافته می شود از قبیل فولاد پرکربن ، مفتول استنلس استیل ، سیم فولادی گالوانیزه و … که دارای حالت های بافتی مختلفی نیز می باشند . چشمه های به صورت مربع و مستطیل ، هر کدام دارای قطرهای مختلف مفتول و کاربردهای مختص به خود هستند .

کاربرد توری پرسی

  • پروژه های معماری و برنامه های کاربردی طراحی صنعتی
  • پروژه های عمرانی ، ساخت و ساز و بتن ریزی
  • صنایع پتروشیمی ، سیمان و معادن ( اغلب به عنوان سرند )
  • حصار کشی و قفس حیوانات
  • صنایع غذایی
  • زه کشی
  • غربالگری و …

ویژگی های توری پرسی

توری پرسی دارای ساختار بسیار سنگین و با دوامی است . سطح صاف و زیبا از مشخصه های این روش بافت است . این ساختار اجازه می دهد تا مواد و متریال به سادگی و به راحتی بر روی سطح آن حرکت کنند و از این خاصیت به طور گسترده در صفحات ارتعاشی و غربالگری استفاده می شود .

این نوع توری حداکثر مقدار گردش هوا را فراهم می آورد و در هنگام آتش سوزی ، جریان شیلنگ آب را برهم نمی زند . لذا بهترین گزینه جهت ایمن سازی اماکن است .

خط تولید فنس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *