مطالب

نحوه قیمت گذاری آهن قراضه

قیمت آهن قراضه

بخش بزرگی از چرخه بازیافت با استفاده از آهن قراضه تامین میشود. آهن قراضه به آهن آلاتی گفته میشود که بر اثر برخی اتفاقات یا شرایط ، خواص خود را از دست داده و قابل استفاده نیستند و  نیاز به بازیافت و تولید دوباره دارند و در ادامه توضیح داده ایم قیمت آهن قراضه چطوری مشخص می شود؟

قیمت آهن قراضه چند است؟

مثلا قیمت ضایعات سوپر ویژه در بازار۱۳۱۰ تا ۱۳۹۰ تومان برای هر کیلو یا ضایعات پرس حلب بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۴۰ و یا ضایعات درجه یک دربازه قیمت ۱۲۷۰ تا ۱۳۱۰ خرید و فروش می گردد. قیمت ضایعات به صورت روزانه از جانب کارخانه ها اعلام می گردد و این قیمت طبق نوسانات بازار فولاد، دستخوش تغییرات می شود.

کارشناس فولاد با بیان این که کارخانجات و کوره های ذوب، محصولات گوناگونی را تولید می کنند که درصد مواد تشکیل دهنده آن با یکدیگر متفاوت است ادامه داد: به عنوان مثال برخی از کارخانجات مشغول ذوب ضایعات و تبدیل آن به شمش های فولادی هستند که بخشی از این شمش به خارج صادر می گردد و بخشی از آن در داخل توسط کارخانجات نورد، به پروفیل های فولادی یا میلگرد یا … تبدیل می شود. برخی دیگر نیز مشغول ریخته گری قطعات مختلف فولادی یا چدنی برای صنایع اتومبیل سازی یا ماشین سازی یا … هستند.

به همین دلیل ممکن است نوع خاصی از ضایعات که نیاز بیشتری بدان دارند را با قیمتی بالاتر خریداری کنند (چراکه درصد مواد موجود در انواع ضایعات متفاوت است) که این عامل هم باعث وجود اندکی اختلاف در قیمت یک نوع خاص از ضایعات می شود. هرچند این تفاوت قیمت محدود به چند ده تومان است.

نتیجه گیری

در بالا گفته شد که قیمت آهن قراضه توسط کارخانه فولاد به صورت روزانه مشخص می شود و می تواند متفاوت باشد. اگر سوالی داشتید با شماره ۰۲۱۴۹۰۱۶ تماس بگیرید و با کارشناسان آهن یک مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *