لوله

لوله گالوانیزه چگونه تولید می شود ؟

نحوه تولید لوله گالوانیزه چگونه است ؟

تولید لوله گالوانیزه باعث می شود که به عنوان یک جایگزین بسیار عالی و قابل قبول برای بسیاری از لوله های سیاه بتوان استفاده کرد.  لوله گالوانیزه چگونه تولید می شود ؟ قرار است در این مقاله این مورد را بررسی کنیم. تولید این لوله فرایند سختی را دنبال نیم کند و به همین دلیل راندمان بالا و صددرصدی را می توان از این نوع لوله در نظر گرفت. امروزه شما از لوله های با کیفیت گالوانیزه می توانید برای لوله های آبرسانی در صنعت همیشه پرکاربرد ساختمان سازی ها استفاده کنید.

شاید یکی از دلایل تولید و استفاده بسیار بالا لوله گالوانیزه به همین دلیل باشد که توانسته محبوبیت زیادی را برای خود به نمایش بگذارد و بدون اغراق می توان لوله های گالوانیزه را جزء لوله های پرکاربرد و پرمصرف بازار معرفی کرد.

ما قصد داریم در این مقاله شما را با نحوه تولید و ساخت لوله های گالوانیزه آشنا کنیم، تا بعدتا شما بدانید این لوله ها با چه فرآیندی تولید و به دست شما می رسد و بدون شک استانداردهای خاصی باید رعایت شود تا بتوان برای خطوط تأمین آب در ساختمان سازی به نحو احسن از این لوله ها استفاده گردد.

تولید لوله گالوانیزه

تولید لوله گالوانیزه

مزایای تولید لوله گالوانیزه چیست؟

تولید لوله گالوانیزه به گونه‌ای است که شما بتوانید مزایای فوق العاده ای را از لوله گالوانیزه انتظار داشته باشید؛ چرا که این لوله از جمله لوله های بسیار فوق العاده ای است که پوشش آن با ضد خوردگی کامل می تواند مزایای متفاوتی را به نمایش بگذارد و اگر بخواهیم در همین ابتدای کار اولین مزیت این لوله را مورد بررسی قرار دهیم، عمر مفید و قابل قبولی است که حدود ۴۰ یا ۵۰ سال را به راحتی پشتیبانی می‌کند و اینگونه است که شما می توانید یک خرید کاملا مقرون به صرفه را در نظر بگیرید.

امروز با تولید لوله گالوانیزه در بسیاری از مناطق دوردست می توان به سادگی به واسطه شرایط سخت نگهداری از این لوله ها نیز استفاده کرد و بدون اینکه شرایط نگهداری خاصی داشته باشد، حداقل ۲۵ سال را به آن اشاره کرد. شرایط بسیار کمی که برای این لوله ها وجود دارد توانست آن را جزء خرید‌های بسیار اصولی بازار معرفی کند. پوشش این لوله ها به راحتی با چشم غیر مسلح دیده می‌شود و شما ضخامت قابل قبولی را می‌توانید برای این لوله در نظر بگیرید.

 

مزیت های تولید لوله گالوانیزه 

مزیت های تولید لوله گالوانیزه

روش گالوانیزه گرم عمیق

برای تولید لوله گالوانیزه عملیات مختلفی در این راستا وجود دارد؛ چرا که روش های گوناگون مدنظر است که باید به آن توجه شود تا لوله گالوانیزه با کیفیت تولید شود که در این بین، گالوانیزه گرم عمیق که با آن hot dip galvanizing گفته می‌شود به واسطه  پایه فلزی که در استخر روی قرار می گیرد و به اصطلاح غوطه ور می شود بتواند عملیات مذاب را به نحو احسن انجام دهد که البته این نکته کلیدی را نباید از یاد ببرید که فلز و لوله باید کاملا تمیز شوند تا هیچگونه چسبندگی بر روی فلز مشاهده نگردد. برخی از افراد متاسفانه به این عملکرد توجهی ندارند و این چنین است که بعد از گالوانیزه گرم عمیق به آراستگی کامل و قابل قبولی دست پیدا نمی کنند. بعد از انجام این کار که به تمیزکاری ذرات اکسیدی معروف است باید فلز را در مذاب قرار داد تا بتواند چسبندگی متالورژیکی را بین پوشش روی و فلز به وجود آورد.

لوله فولادی گالوانیزه در مذاب روی غوطه ور شده است تا در برابر خوردگی محافظت شود. آن لایه روی از فلز زیرین در برابر اثرات تضعیف آب و هوا محافظت می کند و به افزایش طول عمر لوله کمک می کند.
منبع: www.kloecknermetals.com

مزیت روش گالوانیزه گرم عمیق

برای تولید لوله گالوانیزه چنانچه شما از روش گالوانیزه گرم عمیق استفاده کنید، صددرصد این روش می‌تواند برای شما مزایای زیادی داشته باشد که از جمله این مزایا در ابتدای کار روشی کم‌هزینه و مقرون به صرفه شناخته می شود که این مزیت برای بسیاری از افراد یک نکته و معیار اصلی در هنگام تولید لوله گالوانیزه محسوب می شود و نکته مهم وکلیدی دیگر سرعت عمل بالای اجرا است که شما می توانید در این روش هرچه سریعتر فرایند تولید لوله گالوانیزه را در نظر بگیرید. البته این نکته را از یاد نبرید که متریال های فلزی هر کدام در اشکال پیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرند و به همین دلیل است که گالوانیزه گرم عمیق بهترین روش و راهکار محسوب می‌شود و با توجه به مزایایی که گفته شد، شما برای تولید لوله گالوانیزه از این روش مقرون به صرفه استفاده کنید.

دلیل پیش گالوانیزه کردن

توجه داشته باشید که برای تولید لوله گالوانیزه باید از پیش گالوانیزه کردن استفاده شود؛ چرا که گالوانیزه کردن مراحل خاصی دارد که عملیات پیش از آن نیز همانند گالوانیزه گرم عمیق مدنظر است و بسیار موثر است. امروزه بر روی متریال خاصی این روش را انجام می دهند ولی تمیز کاری نکته مهمی است که شما همانند روش گالوانیزه گرم عمیق باید با استفاده از تمیز کاری بر روی فلز انجام می شود که شما با عملیات پیش گالوانیزه کردن به راحتی بتوانید سرعت گالوانیزه خود را افزایش دهید و همچنین پوشش کاملا یکدست و یکنواخت را به نمایش بگذارید. البته یک عیب بسیار کوچک برای این روش وجود دارد و آن این است که ممکن است تنها برخی از نقاط متریال به واسطه وجود هوا و رطوبت قرار بگیرد، یعنی ورق و لوله گالوانیزه کمی بریده بریده شود اما در هر صورت این فرایند می‌تواند بسیار مقرون به صرفه واقع شود.

1

تولید انواع لوله های گالوانیزه

تفاوت الکتروگالوانیزه کردن با روش گالوانیزه گرم عمیق

در طی مراحل تولید لوله گالوانیزه شما بهتر است از الکترو گالوانیزه کردن نیز استفاده کنید که این روش به هیچ عنوان شبیه روش گالوانیزه گرم و عمیق نیست و شما باید توجه داشته باشید که در این روش به هیچ عنوان لازم نیست از حمام روی مذاب استفاده کنید؛ چرا که جایگزین آن از جریان الکتریکی گذرنده استفاده می شود تا بتوانید به واسطه انتقال یون های فلزی پایه فلزی را پشتیبانی کنید وعمدتا در این روش جریان مستقیم الکتریکی می‌تواند برای پوشش گالوانیزه نقش مهمی را ایفا کند. پوشش گالوانیزه صددرصد می‌تواند به هر نحوی به ساختار و مشخصات فنی این لوله مربوط شود و شما قبل از خرید باید به روش تولید آن نیز توجه داشته باشید تا بتوانید از خرید خود به صورت مقرون به صرفه استفاده کنید.

 

سخن پایانی در رابطه با تولید لوله گالوانیزه

ما در این مقاله تولید لوله گالوانیزه را با روش‌های متفاوت آن برای شما توضیح دادیم؛ چرا که تولید صددرصد می تواند بر روی ساختار، مشخصات فنی، ویژگی ها و مزایای لوله تاثیر ویژه بگذارد. امروزه از لوله های گالوانیزه به شکل جدی استفاده می شود و کاربرد آن را به راحتی در ساخت و ساز می توانید احساس کنید. اما نکته کلیدی توجه به این نکته است که میانگین عمر ۴۰ تا ۵۰ ساله همانگونه که گفته شد یکی از مزایای اصلی استفاده از این لوله ها محسوب می‌شود و همچنین شما نسبت به لوله های دیگر هزینه پایین تری را می توانید برای خرید در نظر بگیرید، البته معایبی نیز وجود دارد مانند احتمال خوردگی که در برخی از شرایط به خاطر نحوه نگهداری نادرست ممکن است این عیب مشاهده شود.

۲ thoughts on “لوله گالوانیزه چگونه تولید می شود ؟

  1. بهرام محمودی گفت:

    سلام خدمت شما
    ممنون مطلب خوبی بود

    1. ادمین آهن یک گفت:

      سلام
      ممنون از همراهی همیشگی شما مجوعه آهن یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *