ورق

بهترین کارخانه تولید ورق استیل در تهران

کارخانه تولید ورق استیل در تهران

بهترین کارخانه تولید ورق استیل در تهران کدامند؟

معرفی و شناخت بهترین کارخانه تولید ورق استیل در تهران کمک می‌کند برای سرمایه‌گذاری در حوزه فولاد عناوین مطرح و قابل اطمینانی را انتخاب کنید. متاسفانه چیزی به‌عنوان تولیدکننده ورق استیل در ایران و تهران چندان مطرح نیست و همچنان تکنولوژی تولید ورق استیل در ایران پیاده‌سازی نشده است.

بنابراین اغلب محصولاتی که در بازار موجود هستند، وارداتی هستند و از سایر کشورهای تولید‌کننده به کشور ورود پیدا می‌کنند. خصوصا با وجود تحریم‌های سخت فعلی، این شرایط باعث نگرانی است و موجب وابستگی بیش‌از حد قیمت ورق استیل به نوسانات ارز شده است.

فارغ از این مسائل در سطح جهانی تولیدکنندگان بسیاری هستند که ورق‌هایی با کیفیت و کارآمدی را مطابق استانداردهای بین‌المللی تولید و صادر می‌کنند. ازآنجاکه ورق استیل امروزه در انواع و اقسام صنایع از دکوراسیون و لوازم خانگی گرفته تا صنعت پتروشیمی، کشتی‌سازی و… کاربرد دارد، شناختن برندهای معتبر و با کیفیت تولیدکننده آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این نوشته با ما همراه باشید تا با بهترین برندهای تولیدکننده ورق فولادی در سطح جهان آشنا شویم.

 

 

آیا ایران ورق استیل تولید می‌کند؟

آیا ایران ورق استیل تولید می‌کند؟ | آهن یک

 

آیا ایران ورق استیل تولید می‌کند؟

پیش از اینکه به موضوع بهترین کارخانه تولید ورق استیل در تهران بپردازیم، خوب است به این سوال اساسی و پرتکرار پاسخ دهیم که آیا اصلا ورق استیل در ایران تولید می‌شود؟ استیل یا فولاد ضدزنگ‌ آلیاژی پرکاربرد در صنایع است که از آهن، کربن و عناصری دیگر مثل کروم و نیکل تولید می‌شود‌. این مواد خواصی مثل مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی را به آلیاژ می‌افزایند و وجودشان‌ در ترکیب ضرورت دارد.

با اینکه ایران از نظر منابع و معادن غنی است و عناصری مثل کروم را به‌تنهایی برای مصارف گوناگون صنایع تامین می‌کند؛ اما عنصر مهم نیکل که از پایه‌ثابت‌های تولید استیل است را نمی‌تواند به‌تنهایی به‌کار گیرد و این موضوع مجددا لزوم واردات را مشخص می‌کند. شایان ذکر است واردات نیکل به‌دلیل هزینه‌های بالای آن چندان به‌صرفه نیست و در مقایسه با این، واردات ورق استیل به‌صرفه‌تر به‌نظر می‌رسد. البته این تنها مانع ایران برای تولید ورق استیل نیست… موانع دیگری هم وجود دارد…

 

“تمام اقلام و مواد اولیه فلزی از جمله ورق استیل زنجیره تامین‌شان از کارخانه ذوب آغاز می‌شود. از کارخانه ذوب، محصول تولیدی به شکل شمش، بیلت و اسلب معمولاً به مراکز نورد و خدمات تکمیلی ارسال می‌شود. البته این موضوع به نوع آلیاژ، ضخامت و کاربرد آن نهایی آن بستگی دارد. این فلز ممکن است قبل از اینکه به مصرف کننده نهایی برسد، از مراحل بیشتری از زنجیره تامین مانند ریخته‌گران، فورج‌کاران، قطعه سازان یا پرس‌کاران گذر کند.”

منبع: استیل رخ

تکنولوژی تولید ورق استیل

باتوجه به کارخانجات خوش سابقه و حرفه‌ای فولاد در ایران که سال‌هاست محصولاتی با کیفیت و مرغوب را روانه بازار می‌کنند، شاید کمی تعجب‌آور باشد که چرا چیزی به‌عنوان بهترین کارخانه تولید ورق استیل در تهران و تمام ایران نداریم!

درحقیقت به گفته متخصصان و کارشناسان این حوزه، تجهیزات موردنیاز برای تولید ورق استیل در اختیار کارخانجات قرار دارند اما به‌روز کردن تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته تولید، نیازمند هزینه‌ای نجومی است که با توجه به نیاز پایین استیل در ایران چندان ضرورت ندارد. امروزه ورق‌های استیل به‌عنوان ماده اولیه کارخانجات در داخل کشور تولید نمی‌شوند اما ورق‌های وارداتی در کارخانجات فولاد داخل کشور برای تولید لوله، پروفیل، اتصالات ضدزنگ استیل و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

مقاله پیشنهادی جهت مطالعه : کاربرد ورق استیل در صنعت چیست؟

 

بهترین کارخانه تولید ورق استیل در ایران و جهان

کارخانه تولید ورق استیل در تهران و ایران و جهان | آهن یک

 

بهترین کارخانه تولید ورق استیل در ایران و جهان

ورق‌های استیلی که به‌عنوان ماده اولیه کارخانجات فولاد در ایران به‌کارگرفته می‌شوند، از ورق‌های با کیفیت وارداتی از کشورهای چین، تایوان، هند و… هستند. این محصولات همه در برابر خوردگی، پوسته‌پوسته شدن، ضربه، فشار و رطوبت مقاومت دارند و همچنین درعین مقاومت بالا، از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار هستند.

پیش از معرفی بهترین کارخانه‌های تولید ورق استیل در سراسر جهان، خوب است بدانید که چین به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده ورق استیل در سراسر جهان، مبدا ورق‌های وارداتی ایران نیز هست. شانگهای، بئیجینگ و تیانجین‌ از شهرهای مشهور چین در زمینه تولید ورق استیل هستند که ورق‌هایی مرغوب و مقاوم را به سایر کشورها صادر می‌کنند. در ادامه به معرفی تعدادی از برترین‌ کارخانه‌های تولید ورق استیل در سراسر جهان می‌پردازیم.

  • کارخانه تیسکو‌ چین (Tisco‌)

بیشتر ورق‌های استیل موجود در بازار ایران از کشور چین و از کارخانه بزرگ تیسکو‌ صادر شده‌اند. اغلب ورق‌های استیل این کارخانه ضخامت ۰.۸ تا ۶ میلی‌متری دارند و در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شرکت با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه تولید و عرضه انواع محصولات فولادی، در کنار ورق‌های استیل و فولادی، مواد خام فولادی از جمله کک (Coke‌) را نیز تولید و عرضه می‌نماید.

  • آر جی متریال کره جنوبی

این شرکت یکی از معروفترین شرکت‌های تولید ورق استیل در کره جنوبی است که از سال ۱۹۹۸ در پوهانگ کره، فعالیت خود را آغاز کرده. آر جی متریال کره جنوبی انواع محصولات فولادی از جمله کلاف ورق نورد سرد و گرم، مفتول، لوله‌های مانیسمان، مقاطع فولادی مختلف، ورق فولاد رنگی و… را با بالاترین کیفیت تولید نموده و به کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا، هند، ژاپن و حتی چین و دیگر کشورهای خاورمیانه صادرات می‌کند.

  • ویراج‌ هند (Viraj‌)

شرکت ویراج اصلی‌ترین دلیل برای صدرنشینی نام کشور هند در میان دیگر تولیدکنندگان فولاد است. این شرکت انواع ورق استیل و فلنج،، میلگرد، پروفیل، اتصال دهنده‌ها، سیم جوش و… را با کیفیت بالا تولید نموده و به بیش از ۲۰ کشور جهان در قاره‌های مختلف صادر می‌کند. این شرکت که در سال ۱۹۹۲ تاسیس شد، با ظرفیت تولید ۵۲۸ هزار تن در سال، جزو بزرگترین تولیدکنندگان ورق استیل محسوب می‌شود و همچنان در حال توسعه است.

  • شرکت AK Steel آمریکایی

این شرکت در سال ۱۸۹۹ در ایالت اوهایو‌ آمریکا تاسیس شد و امروزه به‌عنوان یکی از برترین برندهای تولید فولاد در سراسر جهان شناخته می‌شود. شرکت AK STEEL‌ دارای ۸ کارخانه تولید فولاد و همچنین ۲ کارخانه تولید لوله در ۶ ایالت آمریکا است و افزون‌بر این کارخانه‌ای را نیز در کشور مکزیک به راه انداخته است.

  • پوسکو‌ کره (POSCO‌)

این شرکت یکی از مهمترین عواملی است که نام کره جنوبی را در زمینه تولید محصولات فولادی در صدر بهترین‌های جهان قرار می‌دهد. شرکت پوسکو بیش‌از ۵۰ سال سابقه فعالیت دارد و در این مدت محصولات فولادی متنوعی از جمله انواع ورق استیل، نورد گرم و سرد، لوله‌های فولادی و… را تولید و به سراسر جهان عرضه کرده است.

این شرکت افزون‌بر تولید انواع گرید‌های استیل و صادرات آن به تمام دنیا، در زمینه انرژی، ساخت‌وساز و لجستیک‌ و… نیز فعالیت دارد و همچنین در حوزه جذاب و نوظهور هوش مصنوعی پیشگام شده است… متاسفانه در طی سال‌های اخیر به‌دلیل شدت گرفتن تحریم‌ها محصولات با کیفیت این برند کمتر از قبل وارد کشور می‌شوند.

  • کارخانه یوسکو‌ تایوان (Yusco‌)

محصولات این کارخانه بزرگ تایوانی‌ نیز در بازار ایران زیاد به چشم می‌خورند. این کارخانه از نظر میزان صادرات به ایران در رتبه دوم جای گرفته و محصولاتی که ارائه می‌کند نیز از کیفیت بالاتری نسبت‌به باقی محصولات برخوردار هستند. شایان ذکر است این شرکت علاوه‌بر ایران به چین، ترکیه و بسیاری از دیگر کشورها صادرات دارد و محصولات مرغوب خود را در سطح بین‌المللی تولید و عرضه می‌نماید‌.

  • آرسلو‌ر‌ میتال‌ آفریقای جنوبی

آرسلور‌ میتال نام کارخانه‌ای است که در سال ۱۹۸۲ در آفریقای جنوبی فعالیت صنعتی خود را آغاز نمود. دفتر مرکزی این شرکت در لوکزامبورگ واقع شده است. این شرکت با ظرفیت تولید ۷ میلیون تن فولاد در سال، توانسته ۶۰٪ کل فولاد آفریقای جنوبی را فراهم نماید.

مقاطع فولادی گرد (پروفیل، میلگرد، ریل، مقاطع سازهای سنگین و…)، مقاطع فولادی تخت (ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق روغنی، ورق قلع، ورق سیاه به‌صورت شیت و کلاف، ورق الکترو گالوانیزه)، محصولات لوله‌ای (لوله نورد سرد و گرم که در صنایع سیالات حساس نفت و گاز را انتقال می‌دهند.)، محصولات ریخته‌گری و… از جمله محصولات این شرکت هستند که به سراسر جهان عرضه می‌شوند و از کیفیت مطلوبی نیز برخوردارند.

  • سگال میتال از آفریقای جنوبی

این برند قریب به سه دهه سابقه تولید محصولات فولادی را در کارنامه کاری خود صحبت کرده و واقع در گوتنگ‌ آفریقای جنوبی، انواع ورق‌های نورد گرم و سرد، ورق‌های گالوانیزه و و ورق‌های رنگی را در قالب کلاف یا صفحاتی با سایز استاندارد ارائه می‌دهد. از طرفی این شرکت تنها در زمینه تولید ورق استیل فعالیت نمی‌کند؛ بلکه در زمینه برش، گیوتینگ‌ و پرس نیز فعال است و می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای تهیه انواع ورق استیل باشد.

  • کنیه ایتالیا

از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات فولادی که انواع ورق استیل را با آنالیز دقیق شیمیایی تولید می‌کند، شرکت کنیه ایتالیا است. این شرکت محصولاتی از جمله مفتول، میلگرد، شمش، بیلت، بلوم گرد و… را با بالاترین کیفیت ممکن به سراسر جهان صادر می‌کند و همچنین محصولات آن به‌عنوان بار ایتالیایی در ایران یافت می‌شوند‌. این شرکت از قرن بیستم و در شمال غربی ایتالیا فعالیت خود را آغاز نموده و از موفق‌ترین برندهای اروپایی در حوزه فولاد شناخته می‌شود.

  • وایسی تایوان

شرکت وایسی تایوان از سال ۱۹۷۳ فعالیت خود را در حوزه تولید محصولات فولادی و با تمرکز ویژه بر تولید میلگرد، پروفیل، ناودانی، نبشی و‌… آغاز نمود. ورق‌های استیل تولید این برند از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و نه‌تنها به کشورهای آسیایی، بلکه به کشورهای اروپایی نیز صادر می‌شوند. این محصولات با دوام، مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا و زیرنظر ماهرترین کارفرمایان‌ تولید شده‌اند و به‌همین دلیل در صنایع ساختمان، خودروسازی، لوازم خانگی و صنایع دریایی حرف اول را می‌زنند!

شرکت وایسی‌ تایوان انواع فولاد کربنی، فولاد آلیاژی، فولاد ساختمانی، فولاد برشی و..‌ را به سراسر جهان صادر می‌کند و در کنار این موارد، یک شرکت مطرح جهانی برای ساخت لپتاپ، تلویزیون، تلفن همراه و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی نیز محسوب می‌شود. از سوی دیگر این شرکت عظیم و موفق، یکی از کارخانه‌های پیش‌رو در حوزه پایداری محیط‌زیست است که می‌کوشد هزینه‌های زیست‌محیطی فعالیت‌های گوناگون صنعتی را کاهش دهد.

  • فورموساهاتین‌ ویتنام

کارخانه فورموساهاتین‌ بزرگترین کارخانه تولید محصولات فولادی در ویتنام است که در سال ۲۰۰۸ با سرمایه‌ای چند میلیارد دلاری تاسیس شد و حالا به‌قدری توسعه یافته که زمینه اشتغال ۱۰۰ هزار نفر را پدید آورده است. این شرکت می‌تواند سالانه ۸ میلیون تن فولاد خام را تولید و عرضه نماید و بزرگترین و البته نزدیکترین مصرف‌کننده برای این محصولات کشورهای آسیای جنوب شرقی هستند.

باتوجه به روند بی‌نظیری که تاکنون در فعالیت شرکت فورموساهاتین‌ ویتنام مشاهده شده، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که به‌زودی زود این شرکت در صدر برترین تولیدکنندگان محصولات فولادی در آسیای جنوب شرقی قرار گیرد.

  • یامتاس‌ ترکیه

کارخانه یامتاس‌ ترکیه در سال ۱۹۷۵ جهت تولید محصولات فولادی تاسیس شد و از آن زمان تاکنون فعالیت بی‌نظیری در این حوزه داشته است. این شرکت در طی نیم قرن سابقه خود، مادام تجهیزات و تکنولوژی‌های تولید را به‌روز نموده و در هر زمان بهترین و با کیفیت‌ترین محصول را خدمت مشتریان گرامی ارائه کرده است.

یامتاس‌ ترکیه نه‌تنها یک شرکت مطرح و قابل اعتماد برای خرید انواع ورق استیل، لوله فولادی و پروفیل است، بلکه در زمینه برش حرفه‌ای محصولات فولادی نیز بهترین خدمات را ارائه می‌کند. البته علاوه‌بر این شرکت در کشور ترکیه شرکت‌های TEZCAN‌ و MGAmetal‌ نیز به تولید ورق‌های استیل مرغوب و بادوام می‌پردازند.

  • آنیکویل‌ عربستان سعودی

در سال ۱۹۹۷ شرکت آنیکویل‌ عربستان سعودی هم در فهرست تولیدکنندگان ورق فولادی در سطح بین‌المللی قرار گرفت و به‌عنوان نخستین تولیدکننده کلاف‌های آلومینیومی و فولادی رنگی در خاورمیانه به شهرت رسید. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شرکت اهمیت ویژه‌ای است که برای مسائل زیست‌محیطی قائل می‌شود. شایان ذکر است عمده توجه این شرکت بر روی تولید محصولات فولادی نورد سرد، محصولات فولادی گالوانیزه و همچنین محصولات فولاد رنگی قرار دارد و تولیدات خود را با بالاترین کیفیت روانه بازار می‌کند.

  • فولاد نام کین ویتنام (Namkin Steel‌)

شرکت فولاد نام کین ویتنام یکی دیگر از معروفترین شرکت‌های ویتنام در زمینه تولید محصولات فولادی است. این شرکت عمدتا در زمینه تولید ورق گالوانیزه و ورق‌های فولادی رنگی فعالیت می‌کند و با توجه به تجهیزات پیشرفته و سازوکار حرفه‌ای که در اختیار دارد، بستر فوق‌العاده کارآمدی را برای تولید این محصولات در سطح جهانی فراهم کرده است.

نگاهی کلی به بهترین کارخانه‌های تولید ورق استیل در جهان

در طول این نوشته با بهترین برندهای تولیدکننده ورق استیل استاندارد و با کیفیت در سراسر جهان آشنا شدیم. متاسفانه کارخانجات فولادسازی‌ ایران هیچ‌یک خود در زمینه تولید ورق استیل فعالیت نمی‌کنند و وجود تحریم‌ها نیز کمی کار را سخت‌تر کرده است. اما کشورهایی مثل چین، تایوان، کره جنوبی و هند از کشورهای به‌صرفه و مناسب برای واردات ورق استیل به‌شمار می‌روند که ورق‌های ضدزنگ استیل را مطابق استانداردهای بین‌المللی تولید و صادر می‌کنند.

همچنین در میان اسامی برترین‌ تولیدکنندگان ورق استیل در جهان، نام کشورهای ایتالیا، ویتنام و آمریکا نیز می‌درخشند که بر سر تولید مرغوب‌ترین محصولات مادام در حال رقابت هستند… از این پس می‌توانید با چشم بازتری‌ به بررسی و مقایسه برندهای مختلف ورق استیل در بازار بپردازید و با مشاهده هر محصول متوجه شوید که آیا محصولی از برترین برندهای جهانی فولاد است و یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *