لوله

قیمت لوله آتشخوار

قیمت لوله آتشخوار

قیمت لوله آتشخوار در آهن ۱

قیمت لوله آتشخوار یکی از معیارهای مهم برای بسیاری از خریداران است. اکثر افراد به دنبال خرید لوله آتشخوار با قیمت مناسب و منطقی هستند. لوله‌های آتشخوار در صنعت و ساختمان‌سازی از اهمیت بالایی برخوردارند و به همین دلیل نمی‌توان به خاطر قیمت بالا از خرید آن‌ها صرف‌نظر کرد.

خرید از فروشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را کاهش دهد و شما با قیمت‌های غیرمنطقی و گزاف مواجه نخواهید شد. با ما همراه باشید تا با لوله آتشخوار و عوامل مؤثر بر قیمت آن بیشتر آشنا شویم.

 

 

لوله آتشخوار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

به لوله‌های فولادی که مقاومت بالایی نسبت به حرارت و فشار دارند، لوله آتشخوار گفته می‌شود. این لوله‌ها از آلیاژ‌های فولاد ساخته می‌شوند و کاربرد اصلی آن‌ها استفاده در صنعت و مکان‌هایی است که دمای بالایی دارند. این لوله‌ها چند ویژگی شاخص دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • ضد زنگ: لوله آتشخوار رابطه مستقیمی با آب و اکسیژن دارد. این لوله در بلند مدت تحت تأثیر واکنش‌های شیمیایی مثل زنگ‌زدگی قرار نمی‌گیرد و زنگ آهن در آن بوجود نمی‌آید.
    این لوله‌ها با اینکه هر روز تحت تأثیر آب با دمای بالا هستند؛ ولی خرده آهن تولید نمی‌کنند و تا سال‌ها مقاوم می‌مانند.
  • مقاومت در برابر حرارت: از نام ‌لوله آتشخوار چنین برمی آید که این لوله توانایی مقاومت در برابر دما و حرارت بالا را دارد.
  • لوله آتشخوار از هر نوع و جنسی که باشد نسبت به حرارت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و می‌تواند تا ۶۰۰ درجه سانتی گراد دما را تحمل کند. این دما چیزی حدود ۶ برابر دمای جوش آب است و تحمل آن به مقاومت بالایی نیاز دارد.
  • مقاومت در برابر فشار: تولید بخار ناشی از آب، روغن یا هر مایعی که از داخل و خارج لوله آتشخوار عبور می‌کند، به لوله فشار وارد می‌کند.
  • به علاوه دما و عبور آب نیز به لوله فشار وارد می‌کنند که باعث ترکیدن لوله‌های معمولی می‌شود. لوله‌ آتشخوار توانایی تحمل فشار تا ۸۰ اتمسفر را دارد که این ویژگی فوق‌العاده است.
  • انعطاف‌ پذیری: لوله‌های آتشخوار برخلاف تصور عموم انعطاف‌پذیری بالایی دارند. انعطاف‌پذیری لوله به نصب سریع و عبور راحت آب کمک می‌کند.

انواع لوله آتشخوار

قیمت لوله آتشخوار به اینکه چه مدلی را انتخاب می‌کنید بستگی دارد. از آنجایی که هر کدام از این‌مدل‌ها کاربرد‌های مختلفی در صنعت دارند قطعاً قیمت آن‌ها باهم متفاوت است.

  • واتر تیوب: این مدل، رایج‌ترین نوع لوله آتشخوار محسوب می‌شود. در این سیستم، آب داغ درون لوله جریان دارد. لوله‌های واتر تیوب به دلیل مقاومت بالایی که دارند، می‌توانند به خوبی در برابر دما و فشارهای مختلف عمل کنند.
  • فایر تیوب: در این نوع لوله آتشخوار، آب خارج از لوله به جریان درمی‌آید و فشار به سطح خارجی لوله وارد می‌شود. حرارت وارد شده به قسمت‌های بیرونی آن به قدری زیاد است که در صورت عدم آب‌بندی مناسب، ممکن است لوله ذوب شده و فرآیند انتقال آب مختل شود.
  • دیگ بخار: این مدل از لوله‌های آتشخوار، قدرتمندترین نوع به شمار می‌آید و قیمت آن به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. در این سیستم، مایعی که از درون لوله عبور می‌کند، روغن است. روغن به دلیل چگالی کمتر نسبت به آب داغ و همچنین گرمای ویژه‌اش، سریع‌تر داغ می‌شود. در این حالت تبخیر روغن به آرامی انجام می‌گیرد و دیگ بخار باید از قدرت بالایی برخوردار باشد.

انواع لوله آتشخوار از لحاظ استاندارد

هرکدام از مدل‌های لوله آتشخوار با استاندارد مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. لوله‌ای که از معیارهای باشد، قیمت بالاتری دارد.

  • ST35 استاندارد: لوله آتشخوار با این استاندارد مقدار مشخصی کربن و منگنر دارد. این لوبه می‌تواند ۵۸ درجه سانتی گراد حرارت و فشار ۲۴ بار را متحمل می‌شود.
  • ST45 استاندارد: مقدار منگنز و کربن در این استاندارد بیشتر است. مدل‌هایی که این استاندارد را دارند چیزی حدود ۵۴۰ درجه گرما و ۳۰ بار فشار را تحمل می‌کنند‌.
  • AS179استاندارد: کمترین میزان کربن و منگنز به این مدل‌ها مربوط است که می‌توانند ۵۳۰ درجه دما و ۱۵ بار فشار را خواهد کرد.
  • AS192استاندارد: یکی از مهم‌ترین استاندارد‌هایی که روی قیمت لوله آتش خوار تأثیر‌گذار است، این استاندارد است. این‌استاندارد به ما نشان‌می دهند لوله مقدار کافی کربن و منگنز دارد و توانایی آن برای تحمل گرما و فشار بالا است. مدل‌هایی که با این استاندارد تولید می‌شوند به میزان ۲۸ بار فشار و ۵۸۰‌درجه حرارت را تاب می‌آورند.

عوامل تعیین‌کننده قیمت لوله آتشخوار

قیمت لوله آتشخوار به چه عواملی بستگی دارد؟ این سؤال خریداران زیادی است که می خواهند بدانند چرا قیمت لوله‌های آشتخوار باهم متفاوت است درحالی که ظاهر آن‌ها بنظر یکسان می‌رسند. قیمت لوله آشتخوار به چند عامل مهم بستگی دارد که هر یک ازاهمیت زیادی برخوردار هستند.

  • کشور تولید‌کننده: معمولاً لوله آتشخوار موجود در کشور توسط چین تولید می‌شود. لوله آشتخوار تولید چین، قیمت معقولی دارد که بیشتر افراد می‌توانند برای خرید آن اقدام کنند. اگر لوله تولید کشور ایران یا کشور‌های صنعتی معروفی مثل آلمان باشد قطعاً این قیمت کمی تغییر می‌کند.
  • کاربرد‌ها: لوله آتشخوار کاربرد‌های تنوعی در حوزه صنایع مختلف دارد. مدل‌هایی از این لوله که کاربرد‌های بیشتری دارند و در موقعیت‌های مختلفی استفاده می‌شوند، قیمت بالاتری نسبت به باقی مدل‌ها دارند.
  • مدل لوله: اینکه چه مدلی می‌خرید تأثیر زیادی روی قیمت لوله آشتخوار دارد. لوله فایر تیوب، واتر تیوب و دیگ بخار باهم تفاوت قیمت زیادی دارند و به علاوه کاربرد‌های آن‌ها متفاوت است.
  • استاندارد: هرچقدر لوله‌ خریداری شده دارای استاندارد‌های بیشتر باشد قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. استاندارد بیشتر به معنای تحمل بیشتر لوله نسبت به حرارت و فشار است که این یکی از فاکتورهای نمم خرید نیز محسوب می‌شود.
  • سایز و اندازه: اندازه و سایز لوله عامل تأثیر‌گذار دیگر در قیمت لوله است. هرچقدر اینچ دهانه لوله و طول آن بیشتر باشد، بایدهزینه بیشتری بابت خرید لوله بپردازید.

لیست قیمت لوله آتشخوار

یک لوله آشتخوار معمولی در بازار با قیمت‌های زیر به فروش می‌رسد. در این بخش سعی کردیم جدول تهیه شده با ملاک‌هایی که نام ‌بردیم سازگاری بیشتری داشته باشد.

نام محصول قیمت
لوله بدون درز آتشخوار سایز ۶۳ میلیمتر ۸۵۳۵۰۰
لوله بدون درز آتشخوار سایز ۶۰ میلیمتر ۸۵۳۵۰۰
لوله بدون درز آتشخوار سایز ۵۷ میلیمتر ۸۵۳۵۰۰
لوله بدون درز آتشخوار سایز ۵۱ میلیمتر ۸۵۳۵۰۰
لوله بدون درز آتشخوار سایز ۴۴/۵ میلیمتر ۸۵۳۵۰۰
لوله بدون درز آتشخوار سایز ۴۱/۸ میلیمتر ۸۵۳۵۰۰

قیمت لوله آشتخوار در یک نگاه کلی

قبل از اینکه لوله آتشخوار به بازار عرضه شود، با استفاده از روش‌های مختلفی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این روش‌ها شامل بررسی سازگاری، آزمایش‌های هیدرولیکی، تست فشار داخلی و خارجی و همچنین تست نشتی هستند.

هر لوله‌ای که بتواند از این مراحل با موفقیت عبور کند، به عنوان لوله‌ای مقاوم و با کیفیت شناخته می‌شود. بنابراین، قیمت لوله آتش خوار به فرآیند تولید آن نیز وابسته است. اگر لوله خریداری شده از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار باشد، می‌تواند سال‌ها بدون آسیب دیدن مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *