قیمت انواع ورق مسی در سایت آهن یک

ورق مسی به دلیل هدایت الکتریکی و گرمایی مناسب، کاربرد گسترده‌ای در صنعت دارد. از این ورق برای کارهای مختلفی از جمله ساخت لوله‌ها، سیم‌های برق و تولید وسایل آشپزی استفاده می‌کنند. فلز مس یکی از ارزشمندترین عناصر است که از حدود 10 هزار سال در کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ این فلز در حالت عادی نارنجی مایل به قرمز است و به همین دلیل در ساخت وسایل تزئینی و ظروف سنتی و زیورآلات کاربرد دارد.

در کنار همه این موارد، ورق های مسی از خاصیت انعطاف‌پذیری بالایی نیز برخوردار هستند. در ادامه بیشتر با مشخصات، ویژگی‌ها، خرید و قیمت ورق مسی مناسب آشنا خواهیم شد. در آهن یک، انواع ورق مسی در دسته بندی‌های مختلف تامین و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. ورق‌های عرضه شده در این مجموعه علاوه بر داشتن کیفیت بالا، از قیمت مناسبی برخوردار هستند. برای اینکه مشتریان به قیمت‌های روز این محصول دسترسی داشته باشند، جدول قیمت ورق مسی به صورت روزانه آپدیت می‌شود.

در صورتی که قصد سفارش ورق مسی از آهن 1 را دارید، کافی است بعد از مشخص کردن ویژگی‌های محصول مورد نظر، آن را در سایت ثبت نمایید. چنانچه در رابطه با محصولات این بازرگانی یا قیمت روز ورق مسی سوالی داشتید، با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

مشخصات ورق مسی

ورق مسی از حدود 10 هزار سال پیش توسط انسان‌ها در حال استفاده است. به همین دلیل قدیمی‌ترین فلز استفاده شده توسط انسان‌ها شناخته می‌شود. فلز مس را در جدول تناوبی با نماد Cu نشان می‌دهند. این فلز معمولا به صورت سنگ معدن و در ترکیب با سایر عناصر در طبیعت وجود دارد که بعد از استخراج، به ورق مسی یا سایر اشکال از جمله سیم و کابل تبدیل می‌کنند.

ورق‌های مسی با توجه به کاربردهایی که در صنعت دارند، در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند. به همین دلیل قیمت انواع ورق مسی متفاوت از یکدیگر است. در حالت کلی، این مقطع فلزی در دو تیپ 110 و 102 تولید می‌شود که ورق 110 پرکاربردترین ورق به حساب می‌آید. این تیپ از ورق، خلوص 99 درصد دارد. اما تیپ دوم یعنی، 102، با انجام فرایندهای خاص همه اکسیژن خود را از دست می‌دهد و به همین دلیل در صنایع خاص استفاده می‌شود.

یکی از ویژگی‌های ورق مسی، امکان بازیافت و استفاده دوباره از آن است. جالب است بدانید کشور آمریکا حدود 44 درصد از نیازهای صنایع را از این طریق تامین می‌کند.

ویژگی‌های ورق مسی

قبل از سفارش و خرید انواع ورق‌های مسی در آهن یک، توصیه می‌کنیم ابتدا با ویژگی‌های این محصول آشنا شوید. این مقطع فلزی، ویژگی‌ها و مزایای خاصی دارد که آن را از دیگر ورق‌های فولادی جدا کرده است. آشنایی با این ویژگی‌ها به شما در خرید ورق مس کمک زیادی خواهد کرد. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • یکی از اصلی‌ترین مزایای ورق مس، انعطاف‌پذیری بالای آن در برابر تغییرات ظاهری است. این مساله باعث شده تا از آن در ساخت محصولات متنوعی استفاده کنند.
  • این ورق از استحکام کششی بالایی نیز برخوردار است. همچنین قابلیت‌هایی همچون ماشین کاری، گرم کاری و سرد کاری نیز دارد.
  • از دیگر ویژگی‌های ورق مس می‌توان به مقاومت بالا در برابر عوامل خورنده اشاره کرد. بهتر است بدانید این فلز اگر در معرض آب و هوا قرار بگیرد، تنوع رنگی خاصی پیدا می‌کند.
  • ورق‌های مسی قابلیت جوشکاری بالایی دارند.
  • هزینه نگهداری از این ورق‌ها بسیار پایین است. به همین دلیل خرید ورقه مسی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.
  • ورق مسی وزن سبکی دارد و ابعاد و ضخامت‌های متنوعی دارد. بنابراین با توجه به نیاز خود می‌توانید نسبت به خرید و فروش ورق مسی اقدام نمایید.
  • این ورق دارای خاصیت ضد میکروبی نیز است.

کاربردهای ورق مسی

بعد از استخراج مس و تبدیل آن به شمش و ورق، در اختیار صنایع قرار داده می‌شود تا به محصولات مورد استفاده تبدیل شوند. همانطور که اشاره کردیم، ورق مسی کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنایع دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
  • 1. صنایع ساختمان خرید و فروش ورق مسی استاندارد در صنعت ساختمان به طور گسترده انجام می‌گیرد. از این فلز برای تولید موارد مختلفی استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به کف‌پوش‌ها، روکش دیوارها و عایق بخش‌های در معرض هوا اشاره کرد. از آنجایی که این ورق‌ها در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند، برای استفاده در محیط‌های بیرونی گزینه مناسبی حساب می‌شوند. در صورتی که قصد خرید این محصول برای مصارف ساختمانی را دارید، برای اطلاع از قیمت بهترین ورق‌های مسی با کارشناسان آهن 1 تماس بگیرید.
  • 2. صنعت خودروسازی یکی دیگر از کاربردهای ورق مسی، صنایع خودروسازی است. در این صنعت و در برخی خودروها، از حدود 22 کیلوگرم مس برای اتصالات و سایر بخش‌ها استفاده می‌کنند. علت این مساله، داشتن خاصیت رسانایی بسیار قوی و مقاومت عالی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف است. به همین دلیل قیمت خرید ورق مسی در قیمت تمام شده خودروها نقش بسیار مهمی دارد.
  • 3. لوله کشی ورق‌های مسی به دلیل داشتن خاصت شکل پذیری مناسب و مقاومت بالا در برابر خوردگی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای عایق لوله‌ها به شمار می‌روند. در این صنعت، لوله‌های مسی با توجه به کاربردهایی که دارند در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند تا پاسخگوی همه نیازها باشد.
  • 4. صنعت برق بزرگترین مصرف کننده ورق مس مربوط به صنعت برق است. به دلیل پایین بودن قیمت ورق‌های مسی در مقایسه با سایر فلزها، از آن برای انتقال برق استفاده می‌کنند. این ورق را می‌توان در کابل‌های برق با ولتاژهای کم، متوسط و بالا به کار برد.
  • 5. پزشکی جالب است بدانید از ورق‌های مسی در پزشکی به عنوان عامل ضد انگل و دفع حشرات و قارچ استفاده می‌کنند. همچنین از این فلز برای دفع جلبک‌ها و جلوگیری از رشد آن‌ها نیز استفاده می‌شود.

علاوه بر کاربردهای بالا، از ورق‌های مسی برای ساخت وسائل تزئینی، ساخت لوازم و ظروف آشپزخانه، ساخت آنتن رادیو، محصولات الکترونیکی و ماشین آلات صنعتی نیز استفاده می‌کنند. میانگین مصرف جهانی این فلز حدود 18 میلیون تن در سال است.

انواع گرید ورق مسی

ورق‌های مسی نیز مانند سایر ورق‌های فولادی دارای آلیاژها و گریدهای مختلفی هستند. بنابراین قبل از خرید ورق مسی با کیفیت، حتما هدف ورق را مشخص نمایید.

به طور مثال اگر خرید ورق مسی برای حکاکی و کارهای هنری انجام می‌گیرد، باید به سراغ ورق‌هایی با حداقل تراکم بروید تا به راحتی برش بخورند. اما اگر برای کاربردهایی همچون انتقال جریان الکتریکی هستید، باید به سراغ آلیاژهایی با قدرت رسانایی بالا بروید. در ادامه بیشتر با خانواده آلیاژ مس آشنا خواهیم شد.
  • مس خالص: در این آلیاژ، میزان مس به کار رفته حدود 99.3 درصد است. به همین دلیل به آن مس خالص می‌گویند.
  • آلیاژهایی با میزان مس بالا: آلیاژهایی با مس بالا، دارای میزان خلوص بیشتر از 96 و کمتر از 99.3 درصد هستند. در این آلیاژ گاهی مواقع از نقره نیز استفاده می‌کنند.
  • برنز: این آلیاژ از ترکیب مس و برخی عناصر دیگر از جمله قلع، فسفر، آلومینیوم، سیلیکون و آرسنیک به وجود می‌آید. برنز کاربردهای گسترده‌ای دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت آلات موسیقی، ساخت مجسمه‌ها، مدال‌های مسابقات و تولید بوش‌ها و یاتاقان‌ها اشاره کرد.
  • برنج: آلیاژ برنج از ترکیب مس و روی به وجود می‌آید. البته در کنار روی و مس از سایر عناصر نیز در ساخت آن استفاده می‌شود. رنگ این ورق با توجه به میزان روی موجود در آن می‌تواند از قرمز تا زرد متفاوت باشد. همچنین بهتر است بدانید قیمت روز ورق مسی بیشتر از برنج است.

در میان این آلیاژها، ورق مسی (قیمت + خرید) بیشترین قیمت را دارد. بعد از آن آلیاژهای برنز و برنج قرار می‌گیرند. جهت اطلاع از بهترین قیمت ورق مسی در بازار به جدول قیمت این محصول در آهن یک مراجعه کنید. اولویت اصلی ما در این مجموعه، خرید و فروش ورق‌های مسی با کیفیت است تا مشتریان دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

قیمت هر کیلو ورق مسی

ورق‌های مسی معمولا بر اساس کیلوگرم در بازار معامله می‌شوند. عوامل مختلفی بر روی خرید ورق مسی با قیمت روز تاثیرگذار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به درصد خلوص مس، ابعاد و ضخامت و برند تولید کننده اشاره کرد. علاوه بر این موارد، میزان عرضه و تقاضا، نرخ ارز و برخی مسائل سیاسی نیز در خرید و فروش و قیمت ورق مسی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. به همین دلیل برای مشخص کردن قیمت روز ورق مسی، ابتدا باید نوع کاربری و ابعاد و ضخامت آن مشخص شود.

برای مشاهده قیمت‌های روز این محصول کافی است به جدول ورق مسی در سایت آهن یک مراجعه کنید. همچنین کارشناسان این مجموعه راهنمایی‌های لازم را در خصوص قیمت ورق مسی امروز + خرید ورق مسی در اختیارتان قرار می‌دهند. ما همه توان خود را به کار گرفته‌ایم تا با فروش مستقیم و بدون واسطه ورق مسی، قیمت نهایی آن را تا جای ممکن کاهش دهیم.

انواع ورق مسی در سایزهای مختلف

ورق مسی در سایزهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود تا پاسخگوی نیازهای صنایع باشد. به همین دلیل اطلاع از ابعاد آن قبل از سفارش لازم و ضروری است. در حالت کلی، ورق‌های مسی به دو دسته نازک و ضخیم تقسیم می‌شوند.

نوع نازک آن ضخامت بسیار کمی دارد و با دست قابل خم شدن است و حتی می‌توان آن را با دست پاره کرد. از این نوع در تابلوهای برق و ساخت وسایل هنری استفاده می‌کنند. قیمت ورق مسی نازک در مقایسه ورق‌های ضخیم، پایین‌تر است.

در مقابل، نوع ضخیم ورق مس وجود دارد که از آن برای کارهای سنگین و مواردی که نیاز به ضخامت بالا است، استفاده می‌کنند. خرید ورق مسی ضخیم برای کارهایی همچون ساخت صنایع دستی و ساخت مجسمه انجام می‌شود. ضخامت‌های مختلف این مقطع فلزی عبارتند از:
  • ورق 1 میلیمتر
  • ورق 1.4 میلیمتر
  • ورق 5 میلیمتر
  • ورق 8 میلیمتر
  • ورق 10 میلیمتر
  • ورق 16 میلیمتر

دقت داشته باشید که ضخامت ورق‌های مسی با توجه به برند و استانداردهایی که در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین به‌عنوان خریدار لازم است در مرحله اول نوع کاربری و نیاز خود را از خرید ورق مسی در سایزهای مختلف مشخص نمایید. در جدول این محصول، لیست قیمت روز ورق مسی در انواع مختلف را آورده‌ایم تا اطلاع دقیقی از قیمت‌ها داشته باشید.

خرید ورق مسی در تمامی شهرهای ایران

تا همین چند سال پیش، برای خرید و قیمت روز انواع ورق مسی باید به صورت حضوری به بنگاه‌ها و مراکز فروش آهن آلات مراجعه می‌کردید. اینکار باعث می‌شد تا ساعت‌های زیادی را برای رفت و آمد سپری کنید. اما امروزه می‌توانید به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، سفارش آنلاین ورق مسی را انجام دهید. برای اینکار کافی است به یکی از سایت‌های فروش آهن مراجعه کرده و بعد از پیدا کردن بهترین قیمت ورق مسی، سفارش خود را ثبت نمایید. فارغ از اینکه در کدام شهر کشور باشید، محصول شما آماده شده و به آدرس اعلامی ارسال می‌شود. از دیگر مزیت‌های خرید اینترنتی ورق مسی می‌توان به اطلاع از نوسانات قیمت ورق‌های مسی به صورت لحظه‌ای اشاره کرد. از آنجایی که قیمت مس همواره در حال نوسان است، این مساله اهمیت زیادی در خرید ورق مسی ارزان دارد. در ادامه، با قیمت ورق مسی و خرید آن در شهرهای مختلف ایران آشنا خواهیم شد.

1. قیمت ورق مس در تهران تهران یکی از بزرگترین مراکز عرضه ورق‌های مسی در ایران است و صنایع زیادی در آن وجود دارد. همچنین بسیاری از شرکت‌های فروش این محصول نیز در شهر تهران مشغول فعالیت هستند. به همین دلیل قیمت ورق مسی تهران اهمیت زیادی برخوردار است. 2. قیمت ورق مسی در اصفهان در اصفهان کارخانه‌های زیادی در زمینه تولید انواع ورق فعالیت می‌کنند. یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید ورق مسی در ایران یعنی صنایع مس قائم در این شهر قرار دارد. از جمله محصولات قائم می‌توان به کویل مسی و لوله مسی بدون درز اشاره کرد. قیمت ورق مسی اصفهان نیز به عوامل مختلفی از جمله ضخامت و سایز ورق بستگی دارد. 3. قیمت ورق مسی در شیراز قیمت ورق‌های مسی در شهر شیراز با قیمت این محصول در سایر شهرهای ایران مشابه است. تنها تفاوتی که در این میان وجود دارد، هزینه حمل و نقل و ارسال محصول است. برای ثبت سفارش خرید ورق مسی از سایت آهن یک در شیراز با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. 4. قیمت ورق مسی در تبریز کارخانه‌ها و صنایع مختلفی در تبریز مشغول فعالیت هستند. به همین دلیل ورق مسی در این شهر کاربرد گسترده‌ای دارد. علاوه بر آن، چند کارخانه تولید ورق‌های مسی نیز در تبریز مشغول فعالیت هستند. قیمت ورق مسی در تبریز بر اساس وزن و با توجه به سایز و ابعاد محصول محاسبه می‌شود. 5. قیمت ورق مسی در قزوین قیمت روز ورق مسی به صورت روزانه بروزرسانی می‌شود. در صورتی که در شهر قزوین هستید، برای سفارش ورق مسی به بخش مربوطه در سایت آهن 1 مراجعه نمایید. محصول درخواستی بعد از آماده‌سازی به آدرسی که اعلام کرده‌اید ارسال خواهد شد. 6. قیمت ورق مسی در کرج اگر به دنبال خرید و قیمت ورق مسی در برندهای مختلف در کرج هستید، به جدول قیمت این محصول مراجعه نمایید. قیمت فروش ورق مسی اصلی در کرج به عوامل مختلفی از جمله ضخامت، سایز و میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد.

بهترین سایت خرید ورق مسی کدام است؟

یکی از مهمترین سوالاتی که افراد در سفارش ورق مسی با آن مواجه می‌شوند، برترین سایت ارائه دهنده ورق مسی است. مجموعه بازرگانی آهن یک با داشتن بیش از یک دهه سابقه فعالیت در حوزه عرضه محصولات فولادی، با نیازهای مشتریان آشنایی کاملی دارد. ما در این مجموعه همه توان خود را به کار بسته‌ایم تا محصولات با کیفیت را با کمترین قیمت در اختیار مشتریان عزیز قرار دهیم. دقت داشته باشید که علاوه بر عرضه محصولات به صورت خرد، امکان سفارش ورق مسی عمده در سایت آهن یک نیز وجود دارد. این مجموعه امکانات مختلفی را برای مشتریان در نظر گرفته که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • ارائه مشاوره قبل از خرید
  • تنوع گسترده‌ای از محصولات
  • آپدیت منظم قیمت‌ها
  • فروش اعتباری
  • ارسال محصول به سراسر کشور
  • ارائه فاکتور رسمی

از آنجایی که ورق مس قیمت‌های مختلفی دارد، توصیه می‌کنیم قبل از ثبت سفارش حتما جدول قیمت این محصول را بررسی نمایید. در صورتی هم که در رابطه با سفارش ورق مسی در سایت آهن یک سوال داشتید، با یکی از شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
نظرات کاربران

تاریخ ارسال : ۱۴۰۳/۰۶/۰۳

مجیدی:

سلام قیمت ورق مس رو در سایت قرار نمیدین؟

تاریخ پاسخ : ۱۴۰۳/۰۶/۰۳:

پاسخ :: ادمین آهن یک:

سلام دوست عزیز به زودی قیمت ورق های مسی در سایت قرار خواهد گرفت. ممنون از همراه شما با آهن یک

تاریخ ارسال : ۱۴۰۳/۰۶/۰۳

آذرکیا:

سلام وقت بخیر عوامل تاثیر گذار بر قیمت ورق مسی چه مواردی هستند؟

تاریخ پاسخ : ۱۴۰۳/۰۶/۰۳:

پاسخ :: ادمین آهن یک:

سلام وقت شما هم بخیر اولین موردی که بر قیمت ورق مسی تاثیر گذار است میزان مس به کار رفته در ورق است. مورد بعدی ابعاد و ضخامت ورق مسی است که قطعا تاثیر بر افزایش یا کاهش قیمت آن دارد.



نظر شما در مورد این محصول