لوله

انواع لوله داربست

انواع لوله داربستی در سایت آهن یک

آیا انواع لوله داربست را می شناسید؟

قیمت لوله داربست با توجه به میزان ضخامت داخلی متفاوت است. آشنایی با انواع لوله داربست به شما این امکان را می دهد تا در زمان خرید مناسب ترین نوع آن را انتخاب نمایید. داربست های ساختمانی از جمله سازه های فلزی هستند که در زمان ساخت و ساز از آنها استفاده می شود تا بتوان به نواحی سخت و دشوار ساختمان دسترسی پیدا کرد.

داربست ها از لوله هایی به وجود می آیند که جنس فلزی داشته و ۳ الی ۶ متری می باشند. این لوله ها که لوله صنعتی یا داربستی نام دارند و طراحی آن در دو نوع سبک و سنگین و جهت استفاده در شرایط با وزن های مختلف انجام شده است. به منظور آشنایی با عوامل موثر بر قیمت لوله داربست، انواع و ویژگی های آن در ادامه مطلب قصد داریم مطالب بیشتری را ارائه دهیم.

انواع لوله داربست

انواع لوله داربست در آهن یک

آشنایی با لوله داربستی

لوله داربستی که همان لوله صنعتی می باشد به عنوان یکی از رایج ترین لوله ها در صنایع گوناگون به خصوص صنعت ساختمانی به شمار می آید. تولید آن در سایزهای گوناگون انجام می گیرد که با لوله های هم اندازه خود به یکدیگر متصل شده و به افراد کمک می کند تا به راحتی و آسانی به بلندترین ارتفاعات دسترسی داشته باشند. در واقع باید گفته شود که پیشرفت تکنولوژی ساختمانی و بالا رفتن گسترش سازه های بلند و غیره منجر گردید تا تولیدکنندگان برای طراحی و ساخت آن اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که برای ساخت نوع با کیفیت آن به طور معمول جنس ورق سیاه نورد مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول در انواع مختلف درزدار، فولادی، گالوانیزه و بدون درز به بازار عرضه و در اختیار کاربران قرار می گیرد. اما آنچه که ما باید بدانیم این است که قیمت لوله داربست با توجه به نوسانات بازار ثابت نیست.

معرفی انواع لوله داربستی

قیمت لوله داربست با توجه به نوع آن می تواند متفاوت باشد. یکی از انواع لوله صنعتی که فروش بسیار بالایی دارد مدل پایه دار می باشد. چرا که کاملا آماده بوده و می توان آن را با سرعت بسیار بالایی نصب کرد. به همین جهت بیشتر برای اماکنی کاربرد دارد که از نظر ارتفاع دارای محدودیت نیستند. لوله داربستی معلق یکی دیگر از انواع لوله صنعتی می باشد که از آن در مکان های معلق استفاده می شود.

در واقع، مناسب ترین مکان برای به کار بردن آنها دیوارهای ساختمانی بلند و یا محیط های سکو شکل می باشد. از دیگر انواع لوله های صنعتی می توان به نوع کاسه ای آن اشاره کرد. خاصیت ضربه پذیری، نصب آسان و قابلیت تنظیم برای ارتفاعات مختلف مهمترین ویژگی های لوله داربست هستند. باید گفته شود که ویژگی های کالا در تعیین قیمت لوله داربست تاثیر زیادی دارند.

انواع لوله داربستی

انواع لوله داربستی

انواع دیگر لوله داربست

لوله داربستی چکشی جزء یکی از انواع لوله صنعتی پرکاربرد محسوب می شود که مهارهای افقی با یک پایه استوار و قائم دارد. آیا انواع لوله داربست را می شناسید؟ مهارهای افقی لوله چکشی خیلی راحت به پایه های داربست وصل می گردد.. برای این کار تنها باید یک ضربه چکش را وارد کرد. قیمت نوع چکشی با توجه به ضخامت آن متفاوت است. لوله داربستی مثلثی یکی دیگر از انواع متداول این لوله صنعتی می باشد که در بازار آهن آلات به فروش می رسد.

این محصول با استفاده از چند قطعه مثلثی شکل به وجود می آید و در اتصالات و داربست جاهایی از قبیل پل ها، کفراژبندی تیرها و غیره به کار گرفته می شود. نکته جالب این است که باز و بسته شدن آنها به آسانی درست شبیه نمونه چکشی انجام می شود. به این معنی که بدون نیاز به حرفه و مهارت خاصی می توان این کار را انجام داد. لازم به ذکر است که آلیاژ مورد استفاده بر قیمت لوله داربست مثلثی تاثیر زیادی می گذارد.

مهمترین عوامل موثر بر تعیین قیمت لوله داربست

لوله داربستی در انواع و اندازه های گوناگون با ضخامت های متنوع تولید و ساخته می شود. به منظور انجام هر کار خاصی یکی از انواع آن مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی دیگر می توان گفت که هر یک از آنها کاربرد خاص خود را دارند. گالوانیزه به عنوان نوع رایج آن به حساب می آید که از خورندگی فلز جلوگیری خواهد کرد. یکی از سوالاتی که برای تعداد زیادی از کاربران پیش می آید این است که قیمت لوله داربست براساس چه عواملی تعیین می گردد؟

در پاسخ باید گفته شود که عوامل مختلفی هستند که می توانند نرخ آن را تحت تاثیر قرار دهند. ضخامت لوله، انواع مختلف اتصالات لوله و اتصالاتی از قبیل مغزی داربست، بست چهار پیچ، دو پیچ و غیره فاکتورهایی می باشند که نرخ لوله داربست را تحت تاثیر قرار می دهند. پس کاربران در زمان انتخاب حتما باید این عوامل را درنظر بگیرند.

لوله داربستی

انواع لوله های داربستی

نکات مهم در هنگام انتخاب لوله داربستی

جنس یکی از مهترین نکاتی می باشد که مورد توجه قرار دادن آن در زمان انتخاب لوله داربستی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. باید بدانید که جنس در قیمت لوله داربست نو و دست دوم آن تاثیر چشمگیری دارد. ضخامت نکته دیگری است که درنظر داشتن آن در حین خرید لوله صنعتی ضرورت دارد. کاربران باید ضخامت آن را با توجه به نوع کاربردش انتخاب کنند.

شکی در این وجود ندارد که هر چه ضخامت بیشتر باشد قیمت لوله داربست بالاتر است. چرا که لوله های دارای ضخامت زیاد مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی از خود نشان می دهند. اما آنهایی که ضخامت کمتری دارند نه تنها منجر به کاهش قیمت نهایی لوله می شوند بلکه در مقابل شرایط نیز مقاوم هستند. همچنین به دلیل داشتن ضخامت کم در مقایسه با لوله های ضخیم حمل و جا به جایی آنها به راحتی و آسانی انجام می گیرد.

کاربرد های لوله داربست

کاربرد های لوله داربست در آهن یک

سخن پایانی در رابطه با انواع لوله داربستی

لوله داربست یک سازه می باشد که در موارد ساختمان سازی یا تعمیرات ساختمان خیلی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. آیا انواع لوله داربست را می شناسید؟ بهترین و باکیفیت ترین نوع آن محصولی است که از ضخامت و طول مناسب و همچنین استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشد.

از آنجایی که لوله صنعتی به عنوان یکی از پرکاربردترین وسایل در ساختمان سازی به شمار می آید، به همین جهت قیمت لوله داربست اصلی ترین و مهمترین عوامل در این حوزه است. چرا که با توجه به نوسانات نرخ ها در این بازار، برخی از سودجویان هم سعی کرده اند وارد این بازار شوند و با ایجاد اختلال در قیمت لوله داربست به منافع خود دست پیدا کنند.

بنابراین در هنگام خرید آن باید دقت بسیار زیادی را به خرج داد و به مراکزی مراجعه کنید که در زمینه عرضه و پخش محصول فعالیت دارند. فراموش نکنید که نرخ آن براساس ضخامت، نوع و کاربرد، آلیاژ به کار رفته متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *